به گزارش پلاتوهنر، صبح یکشنبه 6 اسفندماه، مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی شهرستان اردکان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از میزبانان این جشنواره گفت: مردم و مدیران استان به ویِژه استاندار یزد و فرماندار اردکان همراهی بسیار خوبی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره داشتند. امیدوار به تداوم برگزاری این جشنواره و سایر جشنواره‌های هنری در استان یزد هستیم.

سالاری با ابلاغ پیام وزیر به دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، از همکاری مردم و مسئولان و دست اندرکاران برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان یزد تقدیر کرد.

امیر مشهدی‌عباس دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در بخش دیگری از این برنامه، عنوان کرد: امروز که در نقطه پایانی این جشنواره ایستاده‌ایم، خوشحالم در شهری که در شهری که به دیار لبخند مشهور است لبخند بر لبان کودکان و بزرگسالان و نوجوانان نقش بسته است. خوشنودی امسال من از آنجا مضاعف است که ثمرات پربرکت هنر نمایش را در بخش دیگری از سرزمین پرمهر ایران می‌بینم. امیدوارم که مثمرثمر بوده باشیم و به کمک مسئولان در سال‌های آینده با شکوه بیشتری به استقبال این جشنواره برویم. با قلبی آکنده از غم کودکان تحت ستم جهان، خصوصا کودکان غزه و با آرزوی بهترین‌ها برای کودکان ایران، از شما هنرمندان می‌خواهم که انرژی این رویداد را با خودتان به شهرها و کشورهایتان به سوغات ببرید.

او ادامه داد: در طول برگزاری جشنواره، ۱۷۰ اجرا در ۱۰ سالن توسط ۴۵۰ هنرمند داخلی و خارجی اجرا شد.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از برگزاری ۹ کارگاه آموزشی برای انتقال تجربه و دانش به منظور ایجاد و تقویت خلاقیت برای هنرمندان و دست اندرکاران این جشنواره خبر داد.

مشهدی عباس ضمن قدردانی از میزبانی خوب مردم استان یزد و شهرستان اردکان از مهمانان این جشنواره بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب این جشنواره، اجرای نمایش در مناطق محروم استان یزد بود.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، نشاط را برای مردم یزد و اردکان به ارمغان آورد

معاون استاندار یزد نیز در این مراسم، جشنواره بین المللی تئاتر کودک را جشنواره‌ای فاخر دانست و از میزبانی استان یزد ابراز خرسندی کرد.

علی‌اکبر عزیزی عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ اثر این جشنواره توانست در طول ۶ روز، شادی و نشاط را به مردم شهرستان‌های اردکان، میبد و یزد هدیه کند و این ویژگی از اتفاقات خوبی است که این جشنواره در استان یزد رقم زد.

عزیزی می‌گوید؛ استاندار یزد اهتمام جدی برای برگزاری این جشنواره در اردکان داشت زیرا اردکان مهد هنر در کشور و استان یزد است و برگزاری این جشنواره افتخاری بود که نصیب استان یزد شد.

در ادامه، مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به حضور معلولان استان یزد در بخش فراگیر این جشنواره گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند که این جمعیت در استان یزد ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.

رضا ابهت عنوان کرد: حضور معلولان در صحنه اجتماع ضروری است. بنابراین باید مقدماتی فراهم شود تا معلولان در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند، قطعا هنر تئاتر می‌تواند این مسیر را سریعتر و بهتر محقق کند.

قابل ذکر است، از استاد مرتضی طاهری و سوسن مقصود‌لو به پاس سال‌ها تلاش برای فرهنگ و هنر و آموزش به کودکان و نوجوانان تقدیر به‌عمل آمد. همچنین از احمد ندافی مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان یزد و مدیر اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در یزد تقدیر شد.

در ادامه نیز از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز تقدیر شد. از اینجا لیست برگزیدگان را بخوانید.