به گزارش پلاتو هنر، سریال نمایش خانگی «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار و اقتباسی از رمان سیمین دانشور با گذشت یک سال از پایان فیلمبرداری سرنوشت نامشخصی برای پخش پیدا کرده‌است.

این سریال نمایش خانگی که یکی از مهم‌ترین تولیدات دو سال اخیر شبکه خانگی است، با گذشت دو سال از شروع تولید سریال «سووشون» و آماده پخش شدن این سریال که مدیران نماوا از قفل شدن سرمایه ۲۰۰ میلیاردی این سریال خبر دادند.

حسین میرطاوسی مالک نماوا در نشست این پلتفرم در نمایشگاه الکامپ با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سریال «سووشون» عنوان کرد: «این سریال با یک بدعهدی مواجه شده‌است که هنوز هم به پخش نرسیده و قفل شدن ۲۰۰ میلیارد از سرمایه در گردش آن کسب و کاری این سرمایه را با مشکل مواجه می‌کند. از آن‌جا که نماوا سرمایه ملی و متعلق به فرهنگ و سینمای کشور است، امیدوارم این مشکل به‌زودی رفع شود.»

یکی دیگر از مسائل و حاشیه‌های این سریال پلتفرم پخش‌کننده آن بود. این سریال ابتدا با سرمایه‌گذاری پلتفرم «نماوا» در حال ساخت بود اما اختلافاتی بین این پلتفرم و تهیه‌کننده پیش آمد که باعث شد برای مدتی سریال بلاتکلیف بماند. اکنون گفته می‌شود با رای دادگاه، مالکیت «سووشون» به محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده سریال، رسیده است. از آنجا که آبیار و قاسمی‌ همزمان در حال تولید و تصویربرداری سریال «بامداد خمار» هم هستند که با همکاری پلتفرم «شیدا» در حال ساخت است، بنابراین به نظر می‌رسد، «سووشون» هم توسط همین پلتفرم پخش شود.

فیلمبرداری سریال «سووشون» به تهیه‌کنندگی محمد حسین قاسمی، آذر سال گذشته تمام شد و در حال حاضر در حال تدوین است و به زودی پخش خود را آغاز می‌کند.

بازیگرانی چون بهنوش طباطبایی، میلاد کی‌مرام، هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه و آزاده صمدی در این سریال نمایش خانگی ایفای نقش کرده‌اند.

«سووشون» اولین تجربه کارگردانی نرگس آبیار در عرصه سریال سازی است که در سه فصل ده قسمتی منتشر می‌شود. آن‌طور که پیشتر اعلام شده بود قرار است، این سریال همزمان با اعطای امتیاز پخش آن به پلتفرم‌های خارجی، در سطح بین‌المللی هم منتشر شود.

سمیرا اسدیان