به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، انیمیشن «درون بیرون ۲» محصول جدید دیزنی و پیکسار با شادی و اضطرابی که به ذهن رایلی نوجوان بازگرداند، موفق شد تا بدون ایجاد جو اضطراب، خوب بفروشد.

این انیمیشن با صدای امی پولر در نقش شادی و مایا هاوک در نقش اضطراب، فیلمی پر از احساسات و اولین فیلم سال است که در گیشه‌های جهانی به فروش میلیاردی رسیده‌است.

پس از ۱۹ روز اکران، دنباله «درون بیرون» ۴۶۹.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۴۵.۵ میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به ۱.۰۱۵ میلیارد دلار رسانده‌است. پیش از این تنها ۱۰ فیلم انیمیشن به کلوپ میلیاردی‌ها پیوسته بودند که ۸ عنوان آن‌ها متعلق به دیزنی هستند.

این فیلم که از ۱۴ ژوئن وارد سینماها شد، با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری فراتر از انتظارها ظاهر شد و حتی از «تلماسه ۲» که با فروش ۷۱۱ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال تا به اینجا بود و بزرگترین افتتاحیه سال را به نام خود کرده بود، پیشی گرفت. همچنین این فیلم نخستین فیلم پس از «باربی» تابستان گذشته با افتتاحیه ۱۶۲ میلیون دلاری است که کارش را با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار آغاز کرد. «درون بیرون ۲» اکنون برای سومین آخر هفته همچنان در راس گیشه‌ها جای دارد.

این موفقیت یک مظهر دلگرمی برای سینمادارها و همچنین یک پیروزی برای پیکسار محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر چندان فروش خوبی نداشته‌است. پیت داکتر مدیر پیکسار که کارگردانی فیلم «درون بیرون» سال ۲۰۱۵ را برعهده داشت، معتقد است دوران کووید که موجب شد تماشاگران برای تماشای فیلم‌ها در خانه بمانند، عاملی بود که فیلم‌های «لایت یر» و «E» در سال ۲۰۲۳ فروش کمتری را تجربه کردند.

چندین عامل موجب موفقیت انیمیشن «درون بیرون» شده‌است که موفقیت فیلم اصلی در سال ۲۰۱۵ با فروش ۸۵۹ میلیون دلاری و تبلیغات شفاهی خیره‌کننده از جمله آن‌ها است. فیلم جدید تقریباً ۱۰ سال پس از ماجراجویی فیلم نخست که درباره احساسات درونی از جمله شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت) و خشم (لوییس بلک) دختر جوانی به نام رایلی بود، روی پرده رفت.

دنباله این فیلم نیمیشن اولین تجربه کارگرانی کلسی مان و درباره رایلی نوجوان است که احساسات جدیدی شامل اضطراب (مایا هاوک)، حسادت (آیو ادبیری)، خجالت (پل والتر هاوزر) و نوستالژی (ژون اسکوئیب) را در یک کمپ هاکی تابستانی کشف می‌کند.

منبع: مهر