به گزارش پلاتو هنر به نقل از ستاد خبری سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره سی و یکم با صدور حکمی مینا صدری، هنرمند شناخته‌ شده عرصه نگارگری و مجسمه‌سازی را برای دومین سال متوالی به‌ عنوان دبیر این رویداد هنری منصوب کرد.

در حکم خراسانی‌زاده خطاب به صدری آمده است: «آینده درخشان ایران اسلامی، نیازمند نقش‌آفرینی هنرمندانی چیره‌ دست، خلاق، پرانگیزه و آشنا به آداب و فنون است که با تولید هنرمندانه آثار هنری مبتنی بر حقیقت، پیشران حرکت عمومی مردم به سوی آرمان‌های والای انقلاب‌اسلامی باشند و نور ایمان و امید را برای مردمان سرزمین پرافتخارشان و برای تمام حقیقت‌جویان جهان، به ارمغان آورند.

از این منظر، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، بستری بی‌بدیل در تعامل چهره به چهره و آموزش استاد-شاگردی به نسل آینده هنرمندان عرصه‌های تجسمی کشور است که با نگاه راهبردی درست، سیاستگذاری دقیق و جهت‌دهی مناسب، می‌تواند برای آینده جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثرتر از قبل باشد.

لذا بدین­وسیله سرکار­عالی به واسطه تخصص، دانش و دغدغه‌ای که در این زمینه دارید، به عنوان دبیر و عضو شورای سیاست­گذاری سی ­و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران منصوب می‌شوید.

امیدوارم ذیل عنایات پروردگار متعال و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، در تعیین چارچوب‌های محتوایی و سیاست‌های رویکردی و عملیاتی این رویداد مهم و آینده‌ساز، موفق و پیروز باشید.»

سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود که آخرین مهلت ثبت‌نام در این جشنواره ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.