به گزارش پلاتو هنر، «بامداد خمار» اقتباسی از رمان پرفروش و پرمخاطب دهه ۷۰ فتانه حاج سیدجوادی به همین عنوان است که در زمان خود موج زیادی به راه انداخت و یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های آن زمان لقب گرفت.

مدت‌ها است که صحبت از اقتباس و ساخت سریالی بر اساس این رمان مطرح می‌شود. سرانجام نرگس آبیار پس از تغییر و تحولات بسیار طی سال‌های گذشته کارگردانی این پروژه را پذیرفته‌است.

اکنون پس از گلایه حاشیه‌برانگیز یکی از مدیران پلتفرم نماوا که مخاطبش نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی درباره سریال «سووشون» بوده‌است، این بار نویسنده سریال جدید  نرگس آبیار از این پروژه انصراف داد.

محمد داودی نویسنده سینما و مدرس فیلمنامه‌نویسی که تجربه نویسندگی فیلم‌های سینمایی مختلفی از جمله «قصر شیرین»، «بی همه چیز»، «نگهبان شب» و … را در کارنامه دارد، سرپرست نویسندگان این مجموعه است اما به دلیل مجموعه‌ای از اتفاقات رخ داده، در یادداشتی انصراف خود را از حضور در این پروژه اعلام کرده است.

در بخشی از متن یادداشت داودی آمده است:

«جناب آقای حسن مصطفوی تهیه‌کننده محترم بامداد خمار

با سلام و خسته نباشید بسیار
اینجانب محمد داودی، سرپرست نویسندگان سریال نمایش خانگی «بامداد خمار» مذبوح؛ رسماً انصراف خود را از این پروژه اعلام می‌کنم. سازندگان پروژه به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی در هیچ خبری یا در تیتراژ حق ندارند اسمی از بنده ببرند. آغاز این پروژه برایم اسفند ۹۹ بود و پایانش خرداد ۴۰۳؛ پس حرف‌های بسیاری را در این مسیر عجیب، فعلاً‌ مسکوت می‌گذارم…».