به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان و اما توماس همسر و تهیه‌کننده آثارش که به تازگی برای «اوپنهایمر» برنده اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم شدند، توسط پادشاه بریتانیا تجلیل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، کریستوفر نولان و اما توماس به دلیل خدماتشان در صنعت سرگرمی و سینما از سمت چارلز سوم پادشاه بریتانیا با لقب «سِر/Sir » و «دیم/ Dame» مقام سلطنتی شوالیه «Knighthood» تجلیل خواهد شد.

تد ساراندوس، یکی از مدیران اجرایی نتفلیکس نیز به دلیل خدماتش به صنایع خلاق، به عنوان فرمانده نشان امپراتوری بریتانیا (CBE) تجلیل خواهد شد. این افتخار یکی از بالاترین افتخاراتی است که می‌توان از بریتانیا دریافت کرد.

نولان پیش از این سال ۲۰۱۹ به خاطر خدماتش به صنعت سینما لقب CBE را دریافت کرده بود. او اولین اسکار بهترین کارگردانی خود را برای «اوپنهایمر» که درباره پدر بمب اتمی ساخته شده، امسال دریافت کرد. توماس تهیه کننده این فیلم سینمایی بود که ۱۳ نامزدی جایزه اسکار را به دست آورد و در نهایت با ۷ جایزه به خانه رفت.

پیشتر بازیگرانی مانند بن کینگزلی، راجر مور، لارنس اولیویه، آنتونی هاپکینز، دنیل دی لوئیس، چارلی چاپلین، مایکل کین و شان کانری لقب «سِر» را از ملکه بریتانیا دریافت کرده بودند.