به گزارش پلاتو هنر به نقل از کلیتون دیویس نویسنده نشریه ورایتی، جزئیات جدیدی از  فیلم سینمایی «جوکر 2: جنون مشترک» منتشر شده‌است.

بر اساس این گزارش، کلیتون دیویس مطرح کرد: فیلم سینمایی «جوکر 2: جنون مشترک» مانند یک دستگاه پخش موسیقی، بیش از حدود 15 قطعه موسیقی بسیار معروف را در خود جای داده‌ و تنها یک یا دو قطعه از این قطعات به صورت اورجینال برای این فیلم ساخته شده‌است.

او در گزارش خود نوشت: فیلم سینمایی «جوکر 2: جنون مشترک» نوعی موزیکال جدید است که شامل قطعات پاپ معروف و موفق نظیر «مامامیا» و «مولن روژ» می‌شود.

دیویس تایید کرد: آهنگ «این سرگرمی است!» از جودی گارلند، اثر دیگری است که در این 15 قطعه موسیقی دیده می‌شود.

گفتنی است پیشتر لارنس شر مدیر فیلمبرداری «جوکر 2: جنون مشترک» از تاثیر عمیق موزیکال «یکی از قلب» ساخته فرانسیس فورد کاپولا و «کاباره» ساخته باب فاسی بر این فیلم سینمایی گفته بود. همچنین گفته شده که شخصیت لیدی گاگا در این فیلم سینمایی تحت تاثیر حضورهای موزیکال لیزا مینلی از جمله در «نیویورک، نیویورک» مارتین اسکورسیزی است.

قابل ذکر است، اولین نسخه از فیلم سینمایی «جوکر» هم به شدت تحت تاثیر آثار دیگری از اسکورسیزی مانند «سلطان کمدی» و «راننده تاکسی» بوده‌است.

فیلم سینمایی «جوکر 2: جنون مشترک» از زاویه دید هر دو شخصیت جوکر واکین فونیکس و هارلی کوئین لیدی گاگا تعریف و گفته می‌شود یک فضای تراپی موزیکال در تیمارستان آرخام، اساس فضای دراماتیک این فیلم سینمایی را تشکیل خواهد داد. این فیلم قرار است 4 اکتبر 2024 (13 مهر 1403) روی پرده سینماها اکران شود و احتمالا پیش از اکران عمومی اولین نمایش خود را در ونیز تجربه خواهد کرد.