به گزارش پلاتوهنر، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور جمع زیادی از خانواده‎ های اردکانی و هنرمندان نام آشنای تئاتر کودک و نوجوان کشور در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار شد.

در این مراسم که عصر امروز ۳۰ بهمن‌ماه با اجتماع مردم در میدان آزادی اردکان و برگزاری نمایشی با محوریت کودکان مظلوم غزه و کودکان شهید حادثه تروریستی کرمان آغاز شد، هنرمندان مطرح کشور در حوزه نمایش کودک و نوجوان مانند سید جواد هاشمی، مریم سعادت، رضا فیاضی، سوسن مقصودلو، مجید قناد و آقای حکایتی و دیگر شخصیت‌های دوست داشتنی کودکان حضور داشتند.

در ادامه شادپیمایی کودکان اردکانی به همراه عروسک‌های غول پیکر، عروسک‌های تن‌پوش و بعضاً نوستالژیک از میدان آزادی به سمت ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان برگزار و مراسم اصلی افتتاحیه با استقرار تریلی سیار تئاتر کودک و نوجوان شروع شد.

احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم افتتاح بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ضمن ابراز خرسندی از میزبانی استان از برگزاری این جشنواره، به میهمانان و هنرمندان مدعو به این جشنواره خیر مقدم گفت.

او همچنین از تمام عوامل برگزار کننده این جشنواره و دستگاه های همکار در برگزاری این جشنواره قدردانی و ابراز امیدواری کرد که استان یزد و شهرستان اردکان در مدت این شش روز میزبان خوبی برای این دوره از جشنواره باشد.

احمدرضا متالهی شهردار اردکان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان و مدعوین این جشنواره، گفت: ما بزرگترها وظیفه داریم دنیای کودکان را زیبا و زیباتر کنیم اگر چه باید حواسمان به آخرت آنها نیز باشد چرا که تنها آباد کردن دنیای آنها را برعهده نداریم و باید به فکر آخرت آنها نیز باشیم.

او گفت: امیدواریم در این چند روز ضمن میزبانی خوبی از این جشنواره، مردم اردکان نیز با برخورداری از روحیه ادب و میهان‌نوازی خود، از این میزبانی بیشترین بهره و استفاده را ببرند.

مجید قناد نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: اگر تلویزیون ما تئاتر کودک ندارد ولی خوشبختانه یک جشنواره برای تئاتر کودکان داریم.

او با بیان این که بچه‌ها نیاز به شاد بودن دارند، از برگزارکنندگان این جشنواره و حمایت مسئولان در این باره قدردانی کرد.

سیدجواد هاشمی هنرمند تئاتر و سینمای کشورمان نیز اظهار کرد: به جشنواره بیست و هشتم برای حضورش در اردکان و به مردم اردکان برای میزبانی این جشنواره تبریک می‎گویم.

او ادامه داد: بچه‌های امروز نیازمند خلق شخصیت‌های ایرانی بیشتری در حوزه نمایش مانند عروسکها و شخصیتهای دوست داشتنی گذشته هستند تا بتوانیم دنیای زیباتری را برای آنها رقم بزنیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از فردا اول اسفندماه به مدت شش روز در شهر اردکان نمایش آثار راه یافته به بخش رقابت جشنواره، کار خود را رسماً آغاز خواهد کرد.