به گزارش پلاتوهنر به نقل از روابط عمومی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، فرماندار اردکان گفت: ما به این دلیل تقاضای دائمی شدن این جشنواره را داریم که اولا شهر اردکان زیرساخت مناسبی برای تئاتر ندارد و با این جشنواره می‌توان با استفاده از مسئولیت اجتماعی صنایع، این زیرساخت‌ها را فراهم کرد تا این شهر به یک برند در حوزه تئاتر تبدیل شود. نکته مهمتر از برند شدن، بحث فرهنگ‌سازی است. اردکان طی هفت سال مهاجرات‌پذیر شده و به خاطر صنایع و معادن از 230 شهر با قومیت‌های مختلف نیروی کار به این شهر وارد شده‌اند که لازم است در زمینه فرهنگ‌سازی برای آنها کار ویژه‌ای صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه اردکان در گذشته یک شهر فرهنگی و هنری بوده، که به مرور به شهر صنعتی تبدیل شده است، گفت: در بحث برگزاری جشنواره‌ها تلاش داریم اردکان را به مرکز تبادل فرهنگی و هنری و به گذشته خود برگردانیم.

فرماندار اردکان در پاسخ به اینکه چقدر زیرساخت‌های این شهر برای برگزاری جشنواره آماده است، گفت: در سال گذشته ما قدم ابتدایی را با میزبانی جشنواره تئاتر ایثار برداشتیم. ما برای جشنواره کودک و نوجوان نیاز به 7 سالن داریم که تعدادی از آن نیاز به تجهیز و استاندارسازی دارند. در این خصوص موسسه فرهنگی افق و شرکت صنایع معدنی چادرملو با ما همکاری خواهد کرد.

او در خصوص اسکان هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر نیز گفت: برنامه‌ریزی ما این است اسکان هنرمندان در وهله اول در شهر اردکان، بعد شهر میبد و مابقی در شهر یزد باشند.

سبزواری با تاکید بر اینکه در این جشنواره از همه ظرفیت هنرمندان شهرستان اردکان، میبد و یزد استفاده خواهد شد، تصریح کرد: ما نیاز به بحث شکل‌دهی فرهنگ جدید داریم تا اقوام مختلف و گروه‌های جمعیتی متفاوت در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند و تنها چیزی که این فرهنگ‌سازی را سامان می‌بخشد هنر است.