به گزارش پلاتو هنر، پریسا صدایی آذر بازیگر نقش رعنا در نمایش «سیمرغ» این اثر را تقابل بین «رعنا» و «سرور» بر سرماندن و رفتن از اردبیل به خلخال می داند.

پریسا صدائی آذر در مورد نقش خود گفت: «این اثر به دوران جنگ تحمیلی مربوط می شود و رعنای این نمایش نیز در وضعیت جنگ قرار دارد.»

او ادامه داد: «او هم درگیر جنگ خارج از خانه و هم درگیر جنگ خانگی است.»

این هنرمند افزود: «جنگ خانگی رعنا به «سرور» کبوتری بقعه شیخ صفی اردبیلی و علاقه سیدباقر کاشی کار همسر رعنا به او مربوط می شود.»

صدایی آذر گفت: «سرور» یکی از شخصیت های اصلی این نمایش است. پایان این نمایش برای هر کسی تعبیر خاصی دارد. در واقع یک پایان قطعی وجود ندارد.»

او با بیان اینکه نمایش «سیمرغ» برای سه سال مداوم روی صحنه است، ادامه داد: «در تمرینات اولیه بدون شخصیت «سرور» یا همان کبوتر کار می کردیم. در دوره های اول که این کبوتر اضافه شد حسی که از این پرنده می گرفتم، تغییراتی در بازی و اجرای من ایجاد شد. ما صحنه دو نفره ای از تقابل رعنا و سرور داریم که دقیقا آن را برای کبوتر بازی می کنم.»

این بازیگر گفت: «تئاتر با تماشاگر زنده است و خوشبختانه تاکنون پیشنهاداتی داشته ام که از پیشنهادات و انتقادات شان برای بازی بهتر و پخته تر شدن نقش کمک بگیرم.»

بازیگر نمایش «سیمرغ» گفت: «رعنا کجای این زندگی قرار دارد؟! این کلیتی از نقش و نمایش است. رعنا در داستان زندگی اش گم شده است.»

نمایش «سیمرغ» به نویسندگی محمود مهدوی وکارگردانی اکبر صادقی از یکم تا دوازدهم خردادماه ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج میزبان مخاطبان است.

این نمایش کاری از هنرمندان تئاتر اردبیل است که به روایت اختلاف رعنا و همسرش سیدباقر کاشی‌کار بر سر ماندن و رفتن از اردبیل به خلخال همزمان با بمباران‌های دهه شصت می‌پردازد.