به گزارش پلاتو هنر، کتاب «قاتلین ماه گل» اثر دیوید گرن که منبع اقتباس اثری سینمایی با همین عنوان توسط مارتین اسکورسیزی در سال جاری است، برای دومین نوبت منتشر شد.

«قاتلین ماه گل» یک مستند داستانی درباره فرجام سرخپوستان در منطقه اوسیج از ایالت اوکلاهما آمریکا است. منطقه ای که با کشف نفت در آن درباره مالکیت سرخپوستان بر زمین ها و بهره بردای از نفت خام زمین های آنها، شاهد درگیری های خونینی میان بهره برداران از زمین و ایجاد باندهای مافیایی برای این منظور می شود.

این کتاب در قالب یک روایت داستانی مستند از ماجرای خونبار مفقود و کشته شدن خانواده های سرخپوست در این منطقه و حیله گری های سفید پوستان برای تصاحب زمین های سرشار از نفت سرخ پوستان پرده برداشته و در نهایت به فرجام پرونده رسیدگی به قتل سرخ پوستان و کشف قاتلان آنها در اداره پلیس فدرال آمریکا نیز اشاره می کند.

عنوان این کتاب به گفته مولف آن اشاره ای شاعرانه به ماه می دارد که موعد از بین رفتن میلیون‌ها گل کوچک وحشی در تپه‌های اوسیج است و به دلیل رخ داد حوادث این اثر در این ماه، عنوان «قاتلین ماه گل» برای این اثر انتخاب شده است.

این کتاب منبع اقتباس و ساخت اثری با همین عنوان از سوی مارتین اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو شده که برای نخستین بار در جسنواره کن سال 2023 اکران شده و منتقدان از آن با عنوان وصیت نامه سینمایی این کارگردان شهیر یاد کرده‌اند.

کتاب «قاتلین ماه گل» در 324 صفحه و قیمت 165000 تومان از سوی انتشارات کتاب تداعی منتشر شده است.