به گزارش پلاتو هنر، سیدجواد یحیوی، بازیگر نمایش «اهل هوا» به کارگردانی محمد حاتمی که امشب چهارشنبه 24 دی ماه ساعت 19:15 دقیقه آخرین اجرای خود را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه دارد، معتقد است در این نمایش سعی نکردیم شعاری بدهیم اما فکر می‌کنم به مضمون برخی شعارهای رایج جامعه توجه داشتیم.

بازیگر نقش «عبدو» در نمایش «اهل هوا» گفت: نمایش «اهل هوا» پر از لینک به مصداق‌ها و معیارهای امروزی زندگی ماست و می‌تواند حرف روز جامعه را در خودش داشته باشد؛ البته که مشخصاً سعی نکردیم شعاری بدهیم اما فکر می‌کنم به مضمون برخی شعارهای رایج جامعه توجه داشتیم.

او ادامه داد: عبدو نه قهرمان و نه نابغه است اما شجاعت و آگاهی کسب کرده است. او معلم ادبیات یک روستاست اما از مسیر همین ادبیات به فهمی دست پیدا کرده که حتی اگر اخراج شده باشد و به تبعید و تنبیه هم رفته باشد، همچنان حقیقت از ضمیر او پاک نشده است؛ او به واسطه رفتار ژاندارم ها که نماینده حکومت است دیوانه شده است و به او خنگو می‌گویند. بنابراین ما در لحظاتی رگه‌هایی از معدن طلا را در وجود این آدم می‌بینیم.

او ادامه داد: من سعی کردم به نقش نزدیک شوم نه اینکه در اجرا کاراکتر بی‌نقصی را بازی کرده باشم اما تلاش من این بود تا از عبدو تیپ نسازم. ساختن تیپ دیوانه آسان است. کافی است یک حرکت غیرارادی یا راه رفتن و حرکت غیرمعمول فیزیکی داشته باشی.

سید جواد یحیوی با اشاره به ایفای این نقش توضیح داد: من تیک ویژه‌ای روی عبدی نگذاشتم اما شخصیت او پر از میمیک و اکت‌های غیرمعمول است که هرکدام می‌تواند برای تبدیل شدن به یک رفتار دیوانه‌وار کافی باشد. من برای این شخصیت تنوع رفتارهای غیرمعمول که در انجام آن‌ها قطع و وصل هست، در نظر گرفتم. توجه به وجوه دوطرفه این شخصیت برای من مهم بود. رفتار عبدو خیلی اخلاقی نیست؛ او در موقعیت‌هایی بددهن می‌شود، فحش می‌دهد و بهتر است بگویم برای او رفتار پیامبرگونه نساختم.