پلاتو هنر


کدام چت‌بات‌ها مناسب نویسندگان هستند؟

به گزارش پلاتو هنر، تاکنون چندین ابزار برای خلق تصویر و طراحی استوری‌برد معرفی کرده‌ایم و مدت‌ها بود که قصد داشتیم ابزارهایی معرفی کنیم که برای نویسندگان مفید باشند اما مشکل برخی از این ابزارها پشتبانی نکردن آن‌ها از زبان فارسی است.

این موضوع بهانه‌ای شد تا از «ChatGPT» بخواهیم به ما چت‌بات‌هایی که هم مناسب هنرمندان باشد و هم از زبان فارسی پشتیبانی کند، پیشنهاد دهد.

در ادامه 3 چت‌باتی که «ChatGPT» پیشنهاد داده است، معرفی خواهیم کرد. این چت‌بات‌ها به نویسندگان در نوشتن داستان، رمان، فیلمنامه، شعر، مقاله و غیره کمک می‌کنند.

1_ Sudowrite

«Sudowrite»، چت‌باتی عالی برای داستان‌نویسان است. ابزارهای «Sudowrite»، از اولین مرحله نوشتن تا پله آخر، شما را همراهی می‌کنند تا داستان‌تان را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنید.

کریس اندرسون که کتاب‌هایش جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز هستند، گفته که «طرفدار پروپاقرص «Sudowrite» است.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی

این چت‌بات برای مراحل بارش فکری، نوشتن و ویرایش، ابزارهایی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

_بارش فکری

اگر نمی‌دانید چه اسمی برای رمان خود انتخاب کنید، اسم شخصیت‌های‌تان خیلی جالب نیست یا حتی اگر ایده برای شروع نوشتن ندارید، نگران نباشید. «Sudowrite» مجهز به ابزارهایی برای بارش فکری است.

ابزارهای این بخش ایده‌های جدیدی برای تیتر، دیالوگ‌ها، شخصیت‌ها، اسامی، مکان‌ها و… به نویسندگان می‌دهند.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی

یکی دیگر از ابزارهای این بخش، «Visualize» است. ابزار «Visualize» از شخصیت‌های داستان‌تان تصویرسازی می‌کند تا درک بهتری از آن‌ها داشته باشید.

_نوشتن

ابزارهای این بخش امکانات بی‌نظیری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای مثال، شما می‌توانید ویژگی‌های شخصیت‌های‌تان را بررسی کنید و حال‌وهوای نوشته‌تان را آنالیز کنید. این بخش ابزاری دارد که با کمک آن می‌توانید سرعت پیشرفت وقایع داستان را کنترل کنید؛ این ابزار سرعت پیشرفت وقایع داستان‌تان را بهبود می‌بخشد و یک سرعت مناسب برای آن در نظر می‌گیرد تا مخاطب خسته نشود و ارتباطش با داستان را از دست ندهد.

از دیگر ابزارهای این بخش، ابزاری به نام «Story Bible» است که در صفر تا صد نوشتن یک داستان به شما کمک می‌کند.

_ویرایش

در این بخش می‌توانید جمله مدنظر خود را انتخاب کنید و از «Sudowrite» بخواهید تا جمله‌بندی‌های متفاوت‌تری به شما پیشنهاد دهد. حتی می‌توانید یک کلمه را انتخاب کنید و از این هوش مصنوعی بخواهید تا مترداف‌های آن کلمه را به شما بگوید تا بهترین و مناسب‌ترین کلمه را انتخاب کنید.

_آیا این چت‌بات رایگان است؟

این چت‌بات 3 بسته به نام‌های «دانشجویی و سرگرمی»، «حرفه‌ای» و «مکس» ارائه می‌کند که هر کدام دارای ویژگی و قیمت‌های متفاوت است و برای استفاده از آن‌ها، ابتدا باید اشتراک ماهانه یا سالانه تهیه کنید. هر کدام از این بسته‌ها نسخه رایگان نیز دارند و شما می‌توانید قبل از خرید بسته مورد نظر، اول آن را امتحان کنید.

2_ Writesonic

«Writesonic»، چت‌بات معروفی است که بیش از 5 میلیون کاربر دارد و مناسب بلاگرها، داستان‌نویسان، فیلمنامه‌نویسان و شاعران است.

این چت‌بات می‌تواند نوشته‌های باکیفیت تولید کند زیرا از مدل زبانی GPT-4 شرکت «OpenAI» استفاده می‌کند.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی

در ادامه می‌توانید با کاربردهای این چت‌بات آشنا شوید.

_مقاله‌نویسی

ورژن آخر «Writesonic» می‌تواند تا 2,500 کلمه‌ مقاله بنویسد. یکی از ویژگی‌های دیگر این بخش این است که شما می‌توانید حداکثر 5 مقاله به این چت‌بات بدهید تا برای‌تان یک مقاله جدید براساس آن‌ها بنویسد. «Writesonic» حتی می‌تواند مقاله‌ها را برای شما خلاصه کند.

_ اینستاگرام

این روزها اکثر کسب‌وکارها و هنرمندان در اینستاگرام پیج دارند و نوشتن کپشن جذاب برای مخاطب‌های‌شان خالی از اهمیت نیست. اگر ایده‌ای برای نوشتن کپشن جذاب ندارید، نگران نباشید زیرا «Writesonic»  این کار را برای شما انجام می‌دهد.

_کلمه کلیدی

کلمه کلیدی اهمیت زیادی برای بلاگرها دارد. این چت‌بات می‌تواند لیستی از کلمات کلیدی برای سئو سایت‌ پیشنهاد دهد. برای این کار کافی است درباره سایت و مخاطبان‌های‌تان به آن توضیح دهید تا به شما کمک کند.

_نویسندگی خلاق

پی بردن به عمق احساسات و وران شخصیت‌های داستان‌مان ممکن در بعضی از مواقع کار چندان راحتی نباشد. چت‌بات «Writesonic»، ابزاری دارد که به شما در انجام این کار کمک می‌کند.

دیالوگ‌های مناسب، تاثیر به سزایی در کیفیت نمایشنامه و فیلمنامه دارند و «Writesonic» در انجام این کار کنار شماست.

از دیگر توانایی‌های این چت‌بات، شعر گفتن است.

_آیا این چت‌بات رایگان است؟

امکان استفاده رایگان از این چت‌بات وجود دارد اما با محدودیت‌هایی همراه است. علاوه‌بر آن، این چت‌بات هم بسته‌های متفاوت با ویژگی و قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد.

3_ DeepStory

«DeepStory»، چت‌باتی مخصوص نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی برای فیلم و سریال است. این چت‌بات امکانات مختلفی ارائه می‌کند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی

_نوشتن فیلمنامه

اگر ایده‌ای برای فیلم، سریال یا حتی تئاتر دارید، کافی است آن را به «DeepStory» بگویید و یک فیلمنامه یا نمایشنامه تحویل بگیرید. این چت‌بات طرح اولیه شما را می‌تواند به یک فیلمنامه قوی تبدیل کند و حتی این امکان را به شما می‌دهد تا هرجای آن را که خواستید، ویرایش کنید.

_ رشد شخصیت‌ها

«DeepStory» ابزارهایی برای رشد شخصیت‌های فیلمنامه دارد که تنها کافی است جزئیاتی اولیه از شخصیت‌تان را به آن بگویید و سپس یک پروفایل کامل از آن شخصیت که شامل ویژگی‌های شخصیتی، سرگذشت او و غیره است، تحویل بگیرید.

_توضیح صحنه

فرقی نمی‌کند که یک جنگل پر از دارودرخت یا خیابان‌های یک شهر شلوغ صحنه شما باشد، «DeepStory» می‌تواند صحنه را جای شما تجسم کند و با جزئیات زیاد برای‌تان بنویسد.

_انتخاب ژانر

هنگام استفاده از این چت‌بات می‌توانید ژانر مورد نظر خود از درام گرفته تا علمی-تخیلی و اکشن را انتخاب کنید تا در نهایت فیلمنامه‌ای متناسب با ویژگی‌های آن ژانر داشته باشید.

_دیالوگ‌نویسی

«DeepStory» می‌تواند براساس لحن هر شخصیتِ فیلمنامه، دیالوگ‌های واقع‌گرایانه، مناسب و جذاب بنویسد.

_پشتیبانی از چند زبان

اگر دل‌تان نمی‌خواهد که مخطبان‌تان تنها محدود به ایران باشد و از سرتاسر جهان مخاطب داشته باشید، با «DeepStory» به راحتی می‌توانید به زبان‌های مختلف فیلمنامه بنویسید.

_آیا این چت‌بات رایگان است؟

امکان استفاده رایگان از این چت‌بات وجود دارد اما با محدودیت‌هایی همراه است. علاوه‌بر آن، این چت‌بات هم بسته‌های متفاوت با ویژگی و قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد.

فاطمه زهرا معصومی

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

3 × 3 =