به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی فیلمی کمدی است که توانست با ظرافت، دل مخاطب را می‌برد.

نکته ظریف و مثبت فیلم سینمایی «فسیل» این است که در دهه های مختلف بخشی از مشکلاتی که یک موزیسین را با توجه به نظام و حکومت کشور درگیر می‌کند، به خوبی نشان می‌دهد.

«فسیل»؛ فیلمی که گیشه را فتح کرد…

مخاطب با «فسیل» می‌تواند با موسیقی‌های نوستالژی دهه‌های 50 و 60 در گذشته‌ سیر کند. داستان این فیلم سینمایی یک گروه موسیقی سه نفره به نام «بلک داگز» را در ده‌ه 50 پیش از انقلاب اسلامی روایت می‌کند که بهرام افشاری، هادی کاظمی و ایمان صفا در نقش اعضای این گروه موسیقی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در ادامه داستان، در حالی که این گروه در تلاش برای کسب شهرت هستند، بهرام افشاری در نقش اسی و خواننده گروه «بلک داگز» دچار سانحه‌ای شده و سال‌ها در اغماء به سر می‌برد و پس از سال‌ها بعد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هوش می‌آید. او پس از هوشیاری تلاش می‌کند دوباره اعضای گروهش را کنار هم جمع کند ولی این‌بار با حقایق و مشکلات متفاوتی روبه‌رو می‌شود…

آنچه که در بخش موسیقی این اثر سینمایی توجه مخاطب را جلب می‌کند، بازخوانی ترانه‌های نوستالژی ایرانی و خارجی دهه 50 و 60 است، بی‌شک بازخوانی ترانه‌های ماندگار نوستالژی، به این فیلم کمدی جان بخشیده است.

ناگفته نماند که در میان این موفقیت در گوشه‌هایی از این فیلم شوخی‌های مبتذل و اغراق‌آمیز هم دیده می‌شود که ممکن است دل تعدادی از مخاطبان را بزند ولی برای مخاطبی که به سینما آمده تا تنها ببیند و بخندد و ساعتی حال خوب داشته باشد، این شوخی‌های مبتذل هم حکم چاشنی یک اثر کمدی را دارد.

با این وجود می‌توان گفت، «فسیل» اثری موفق است که توانست با طنازی مخاطبان را به سینما بکشاند و فروش گیشه را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان پس از یک اکران طولانی و استقبال خوب مخاطبان پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال 1402 به شمار می‌آید.

فیلمنامه اولیه این اثر سینمایی را کریم امینی همراه علی باطنی و آرمین طهماسبی نوشته‌اند و نسخه نهایی فیلمنامه هم کاری از حمزه صالحی است.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا، الناز حبیبی، الهه حصاری، بابک کریمی، سیدجواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع و خشایار راد بازیگران فیلم سینمایی «فسیل» هستند.

دیگر عوامل «فسیل» هم بدین شرح‌اند: مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، تدوین: حسن ایوبی، مدیر تولید: یوسف آقایی، آهنگساز: امیر توسلی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، طراح صحنه: سعید هنرمند، طراح لباس: جهانگیر میرزاجانی، طراح جلوه های ویژه بصری: امیر ولیخانی، مدیر برنامه‌ریزی: امیر علیازی، عکاس: سمیرا بختیاری و مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ.

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

خواننده‌ای که پلی‌بک را انتخاب نکرد

نوازنده نابینایی که به ستاره موسیقی تبدیل شد