به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «آهنگ دونفره» به کارگردانی آرزو ارزانش، کمدی متفاوتی است که به صورت معقول و محافظه‌کارانه به مسائل و معضلات روز اجتماعی در حوزه موسیقی و قراردادهای سنگین مافیای موسیقی می‌پردازد.

قراردادهای هنگفت مافیای موسیقی تا کجا؟

این اثر سینمایی داستان خواننده‌ مشهوری است که فرزاد فرزین خواننده موسیقی پاپ در نقش ایلیا کمالات هنرنمایی می‌کند. این خواننده درست در زمانی که قرار است تور کنسرت‌های خود را برگزار کند دچار بیماری خروسک می‌شود و قادر نیست کنسرت‌های با کیفیتی را با صدای خروسکی خود اجرا کند.

ایلیا کمالات به همراه مشاور (امیرحسین رستمی) و خواهرش (بهاره کیان‌افشار) به دلیل حساسیت و فشارهای شرکت موسیقی و اسپانسرش تصمیم می‌گیرد برخلاف تعهدات اخلاقی خود، یک نفری را که صدایی شبیه به صدای او دارد در کنسرت‌هایش به جای صدای خود جا بزند. در واقع این خواننده مجبور می‌شود روی صحنه به صورت پلی‌بک اجرا کند و مخاطبان خود را فریب دهد.

آنطور که در این اثر سینمایی دیده شد، خوانندگانی که مسیر حرفه‌ای و هنری خود را با یک تهیه‌کننده کنسرت به عنوان اسپانسر شروع می‌کنند، حساسیت‌های بیشتری در ادامه مسیر همراهشان است و با مبالغ قابل توجه ضمانت می‌کنند که در هر صورتی به تعهدات خود عمل کنند، در غیر این صورت عواقب بدی در انتظار خواننده است.

با توجه به اینکه یک خواننده به مراقبت بیشتری برای حنجره و تارهای صوتی خود نیازدارد، با این حال ممکن است به علت بیماری و فشار تارهای صوتی نیاز به استراحت داشته باشد چه بسا درست در زمان تورهای کنسرت خود ممکن است این اتفاق پیش بیاید.

پلی بک خواندن با چه قیمتی؟

سکانسی که فیلم سینمایی «آهنگ دونفره» را در پایان داستان متفاوت جلوه می‌دهد، مربوط به زمانی است که خواننده در آخرین شب تور کنسرت هایش بابت اینکه به اجبار برای عمل به قرارداد سنگین در تمام مدت با اجرای پلی بک طرفداران خود را فریب داده، پشیمان شده و ترجیح می‌دهد عواقب این ماجرا را به جان بخرد و حقیقت را به طرفدارانش بگوید.

در نهایت فرزاد فرزین همراه با احمد مهران‌فر آهنگی دونفره در قالب تیتراژ این اثر سینمایی اجرا می‌کنند.

ترانه‌سرا این آهنگ کسری بختیاری است. این قطعه موسیقی توسط مهران خلیلی تنظیم و سعید خطیبی میکس و مسترینگ شده است.

آهنگسازی ان آهنگ به عهده فرزاد فرزین بوده است.

در ادامه شنونده «آهنگ دونفره» با صدای فرزاد فرزین باشید:

 

در این فیلم سینمایی احمد مهرانفر، امیرحسین رستمی، بهاره کیان‌افشار، فرزاد فرزین، هادی کاظمی، علیرضا استادی، النا حیدری، سهی بانو ذوالقدر، شیرین آقا کاشی، حمیدرضا دشتی و علی برقی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نویسنده این اثر سینمایی بابک کایدان و تهیه‌کننده جواد نوروزبیگی است.

این فیلم سینمایی محصول سال 1399 است و زمستان 1402 روی پرده سینماها به نمایش درآمد.

در ادامه به تماشای سکانسی دیدنی از این اثر سینمایی بنشینید:

سمیرا اسدیان
بیشتر بخوانید: