پلاتو هنر


کن 2024 با «سیاه‌پوست» تاریخ را بیدار کرد

به گزارش پلاتو هنر، هفتادوهفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن، ۲۵ می برابر با ۵ خرداد با اعلام برندگانش به کار خود پایان داد.

جشنواره امسال بخش جدیدی به نام «بخش رقابتی آثار فراگیر» راه‌اندازی کرده بود که در آن، میزبان 8 پروژه ازجمله آثار واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی، پروجکشن مپینگ و هولوگرافی بود که فیلم کوتاه «سیاه پوست» برنده این بخش شد.

کن 2024

درباره فیلم کوتاه «سیاه‌پوست» چه می‌دانید؟

«سیاه‌پوست»، فیلمی 32 دقیقه‌ای براساس مقاله تانیا د مونتین، روزنامه‌نگار فرانسوی است که استفان فوئنکینوس و پیر آلن ژیرو آن را کارگردانی کرده‌اند. این فیلم با کمک فناوری واقعیت افزوده ساخته شده تا مخاطب را به ایالت آلاباما در دهه 1950 ببرد تا شاهد اتفاقی شجاعانه و تاریخ‌ساز باشد.

کن 2024

حضور عوامل این فیلم در کن 2024

با شجاعت یک دختربچه همراه شوید

فیلم «سیاه‌پوست» شما را به 2 مارس 1955 به جنوب آمریکا در قلب تبعیض نژادی می‌برد. ساعت 2 و 30 دقیقه بعد از ظهر، سوار اتوبوسی در شهر مونتگمریِ ایالت آلاباما می‌شوید. یکی از مسافران این اتوبوس دختر 15 ساله‌ سیاه‌پوستی به نام کلودت کالوین است. کلودت صندلی خود را به مسافر سفیدپوست نمی‌دهد و از سر جایش تکان نمی‌خورد. پس از حضور پلیس، او دستگیر می‌شود و به زندان می‌افتد.

کلودت کالوین به فراموشی سپرده شده است

رزا پارک 9 ماه بعد از دستگیری کالوین، دقیقا همان کار را تکرار می‌کند و این کار او، باعث شد تا جرقه‌های اولیه جنبش حقوق مدنی رقم بخورد و حالا تاریخ، پارک را به یاد دارد نه کالوین را.

در ادامه می‌توانید ویدیویی از این فیلم کوتاه را مشاهده کنید.

فاطمه زهرا معصومی

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

سه − یک =