به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، کمپانی نتفلیکس در گزارش سالانه خود که باید به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کند، هوش مصنوعی مولد را به لیست عواملی که احتمالا خطرآفرین باشند، اضافه کرد.

نتفلیکس این گزارش را روز جمعه به این کمیسیون تحویل داد و در بخش طولانی مربوط به عوامل خطرآفرین عنوان کرد: «پیشرفت فناوری‌ها نوین ازجمله رشد و استفاده از هوش مصنوعی مولد، به سرعت رو به افزایش است. اگر رقبای ما با استفاده از این فناوری‌ها امتیازی به دست آورند، ممکن است روی توانایی ما برای داشتن رقابتی موثر و نتایج فعالیت‌هایمان تاثیر منفی بگذارد.»

در بخش دیگر این گزارش مطرح شد: «به علاوه، استفاده و به کارگیری فناوری‌ها جدید و نوظهور ممکن است میزان مواجه ما با مطالبات مربوط به مالکیت معنوی را افزایش دهد. همچنین، وضعیت وجود کپی‌رایت و دیگر سازوکارها برای محافظت از مالکیت معنوی آثار تولید شده با هوش مصنوعی هنوز مشخص نیست.»

این گزارش سالانه که 10-K نام دارد، گزارشی است که در آن، شرکت‌های سهامی عام باید عملکرد مالی‌شان و دیگر جزئیات مربوط به شرکت‌شان را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: