«روی علف‌های خشک»

 

خلاصه داستان:

«روی علف‌های خشک» داستان یک معلم جوان امیدوار است پس از انجام وظیفه اجباری در یک روستای کوچک به استانبول منصوب شود. پس از مدت ها انتظار، امید خود را برای فرار از این زندگی غم انگیز از دست می دهد. با این حال، همکارش نورای به او کمک می کند تا دیدگاه خود را دوباره به دست آورد.

 

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: دنیز سلیلوغلو، مروه دیزدار، مصعب اکیچی، الیت انداچ چام، چنگیز بوزکورت، اردم سنوکاک و ایلم کانپولات.

کارگردان: نوری بیلگه جیلان، فیلم نامه نویس: نوری بیلگه جیلان، ابرو جیلان و آکین آکسو، تدوین : اوغوز آتاباسو و نوری بیلگه جیلان، فیلم بردار: کورشات اورسین و جواهر شاهین، موسیقی : فیلیپ تیموفیف، محصول : ترکیه.

 

 

 

 

 

 

درباره فیلم:

«روی علف‌های خشک» نهمین فیلم بلند سیلان و دهمین فیلم کلی اوست. او فیلمنامه را با همکاری همسرش ابرو جیلان و آکین آکسو نوشته‌است. آنها همچنین در نویسندگی فیلم قبلی سیلان، یعنی درخت گلابی وحشی (۲۰۱۸) همکاری کرده بودند. ساخت فیلمنامه حدود دو سال طول کشید و فیلمبرداری در مارس ۲۰۲۱ در ارزروم آغاز شد.

اولین بار پس از «اقلیم‌ها» است که نوری بیلگه جیلان با فیلمبردار قدیمی اش گوخان تیریاکی و تهیه کننده اش زینپ اوزباتور آتاکان همکاری نکرد.

به گفته الکساندر مالت گای، یکی از تهیه کنندگان این فیلم، این جاه طلبانه ترین فیلم نوری بیلگه جیلان تا به امروز خواهد بود. مالت گای همچنین فیلم را به عنوان یک نقاشی دیواری با لنز بسیار زیبا توصیف کرد که خانواده، عشق و روابط را لمس می کند.

 

بیشتر بخوانید :

در مورد قسمت پنجم از سری فیلم های ایندیانا جونز