«بیو می‌ترسد» آخرین فیلم واکین فینیکس

 

خلاصه داستان :

داستان مردی آرام اما مضطرب که پس از مرگ ناگهانی مادرش، در سفری طولانی و حماسی به سمت برگشت به خانه با تاریک‌ترین و ترسناک‌ترین ترس‌هایش روبه‌رو می‌شود.

 

Beau Is Afraidبازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز، پارکر پوزی، استیون مک‌کینلی هندرسون، هیلی اسکوایرز، مایکل گاندولفینی، زوئی لیستر-جونز و ریچارد کیند.

کارگردان: آری استر، فیلمنامه: آری استر، مدیر فیلمبرداری: پاول پوگورزلسکی، تدوین: لوسیان جانستون، موسیقی: بابی کرلیک، تهیه‌کننده: آری استر و لارس نادسن،شرکت تولید کننده : ای۲۴ و اسکوئر پگ، شرکت توزیع‌کننده: ای ۲۴، سازنده: آمریکا، انگلستان، فنلاند وکانادا.

 

 

 

 

 

 

موسیقی فیلم :

موسیقی اصلی فیلم توسط بابی کرلیک (معروف به شنل هاکسان) ساخته شده است.

 

درباره فیلم :

«بیو می‌ترسد» یک فیلم کمدی، ترسناک آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آری آستر است. این فیلم در ابتدا توسط کارگردان و نویسنده آری آستر به عنوان یک “کمدی کابوس 4 ساعته” توصیف شد. زمان اجرای برش تئاتر فقط یک دقیقه کمتر از سه ساعت است.

فیلم در ابتدا قرار بود در سال 2022 اکران شود، اما به یک سال بعد به تعویق افتاد زیرا به گفته کارگردان آری آستر، ” فیلم هنوز تمام نشده است! من یک کمال گرا هستم، کل فرآیند ساخت را بسیار جدی می گیرم. با وجود محدودیت های زمانی و مالی.”

فیلم «بیو می‌ترسد» اکران سینمایی خود را از سوی کمپانی قوی A24 در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ در آمریکا تجربه کرد. این درحالی است که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۲ منتشر شود اما با تاخیر رو به رو شد. آغاز پخش این فیلم با یک برنامه Q&A با میزبانی اما استون در سالن سینمای بروکلین نیویورک آغاز شد. مخاطبانی که در آن حضور داشتند قرار بود نسخه دایرکتر کات فیلم ۲۰۱۹ «میدسامر» را تماشا کنند. فیلم بیو می ترسد یک هفته زودتر از اکران گسترده خود در تاریخ ۱۴ آوریل اکران محدودی را در سالن سینمای IMAX در نیویورک و سالن های ای مکس آمریکای شمالی تجربه کرد. در ۲۱ آوریل برنامه Q&A دیگری با مدیریت مارتین اسکورسیزی و ریچل سنوت و ناتان فیلدر پخش شد. 

نکات خواندنی فیلم :

1.گمان بر این است که فیلم بسط یک فیلم کوتاه با عنوان “Beau (2011)” و همچنین اقتباسی نمایشی از یک پیش نویس فیلمنامه لو رفته در سال 2014 با عنوان «بیو می‌ترسد» به ترتیب توسط آری آستر کارگردانی و نویسندگی شده است. این گمان بعداً تأیید شد، زیرا بسیاری از صحنه‌های ارائه شده در تریلر فیلم با بخش‌هایی از فیلمنامه همزمان بود.

2.واکین فینیکس سنجاق های تیز شده ای را در دست باندپیچی شده اش نصب کرده بود تا در صورت استفاده از آن، او را به شدت نوک بزند. همچنین برای شبیه‌سازی آسیب‌های نیم تنه، گیره‌های چسباندن کاغذی را به شکمش چسبانده بود تا به تسهیل یک لنگی واقعی کمک کند.

3. با مدت زمان 2 ساعت و 59 دقیقه، «بیو می‌ترسد» طولانی‌ترین ساخته A24 است که 8 دقیقه طولانی‌تر از فیلم قبلی آری آستر، «میدسامر» (2019) است.

4. آری آستر در مصاحبه ای گفته است که با این فیلم قصد داشته مخاطب را در تجربه بازنده بودن قرار دهد.”

5. ناتان لین فیلم را صورتی یهودی از “همه چیز همه جا به یکباره” و “داستانی حماسی از گناه توصیف کرد.

6. علیرغم اینکه عنوان شده بود «بلور ناامیدی»، نام فیلم است، اما هرگز این عنوان نبود. زمانی که پیش‌نویس فیلمنامه در سال 2014 در اینترنت منتشر شد، آری آستر نمی‌خواست مردم فیلمنامه را قبل از اکران فیلم بخوانند. حتی موقع فیلمبرداری هم نام فیلم را «انتخاب مونا» بود. با این حال، «بیو می‌ترسد» همیشه قرار بود این عنوان باشد.

7. آری آستر در پشت صحنه فیلم که توسط A24 آپلود شده بود، طرح “بیو می ترسد” را به عنوان “یک “ارباب حلقه ها” توصیف کرد، اما او [بیو] فقط به خانه مادرش می رود.”

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

درباره «سیسو»، اکشن فنلاندی