معرفی فیلم «سیسو»

خلاصه داستان :

هنگامی که یک کهنه سرباز، طلایی را از کویر لاپلند استخراج می‌کند، سعی می‌کند تا غنیمتش را به شهر برگرداند، اما سربازان نازی به رهبری یک افسر بی‌رحم مقابل او می‌ایستند.

 

Sisu بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: یورما تومیلا، اکسل هنی، جک دولان و میموسا ویلامو.

کارگردان: یالماری هلاندر، فیلمنامه: یالماری هلاندر، مدیر فیلمبرداری: کیل لاگروس، تدوین: جوهو ویرولینن، موسیقی: جوری سپا تووماس واینول، تهیه‌کننده: پتری جوکیرانتا، کوین جی. والش مایکل پروس، تام آکرلی، جوزی مک‌نامارا، محصول : فنلاند و آمریکا.

 

 

 

 

 

 

 

درباره بازیگران :  

یورما تومیلا در نقش شخصیت کاوشگر بدجنس آتامی کورپی بازی می‌کند. طرفداران فیلم‌های قبلی هلاندر احتمالا بخوبی تومیلا را می‌شناسند. زیرا او در هر دو فیلم مطرح قبلی هلاندر، صادرات نادر و بازی بزرگ، حضور داشته است. کشیش شریر (Priest of Evil) و یورش (Riad) دو فیلم اکشن برجسته دیگر با حضور تومیلا هستند.

همچنین تومیلا در اینجا یک بار دیگر در کنار پسر واقعی خود اونی تومیلا مقابل دوربین ظاهر شده است.  در واقع این سومین همکاری سینمایی این پدر و پسر با هلاندر محسوب می‌شود که بنظر می‌رسد تا به اینجا برای هر سه آن‌ها خوش یمن بوده است.

اکسل هنی که در کارنامه‌اش حضور در فیلم‌هایی مانند مریخی (The Martian) ریدلی اسکات و فیلم اکشن نروژی سرآوران (Headhunters) مورتن تیلدام دیده می‌شود در کنار جک دولان، میموسا ویلامو، پل اندرسن، آرتو کاپولاینن، تاتو سینیسالو و وینسنت ویلستراند،  فهرست بازیگران سیسو را تکمیل می‌کنند.

درباره فیلم :

“سیسو” یک کلمه فنلاندی است که به عنوان عزم رواقی، صلابت، شجاعت، انعطاف پذیری و سرسختی توصیف می شود. یالماری هلاندر در ابتدا قرار بود فیلم علمی تخیلی کمدی «جری و خانم یونیورس» را در کانادا کارگردانی کند. وقتی به دلیل همه‌گیری COVID-19 به تعویق افتاد، او به سرعت سیسو (2022) را در پاییز 2021 نوشت. بودجه فیلم حدود 6 میلیون دلار بوده است.

یالماری هلاندر، نویسندگی و کارگردانی این اکشن مربوط به دوران جنگ جهانی دوم را انجام داده است. این فیلمساز فنلاندی بیش‌تر بخاطر کارگردانی فیلم هیجان‌انگیز ماوراءالطبیعه کریسمسی صادرات نادر: داستان کریسمس (Rare Exports: A Christmas Tale) و فیلم اکشن نجات ریاست جمهوری بازی بزرگ (Big Game) با بازی ساموئل ال. جکسون، شناخته می‌شود. او همچنین، چند فیلم کوتاه و تبلیغات تلویزیونی برنده جایزه را کارگردانی کرده است. استعداد هلاندر در ساخت فیلم‌های اکشن سازش‌ناپذیر که از طرح داستانی کاملا منحصر بفردی برخوردارند، در اینجا نوید مواجهه با یک اکشن فوق‌العاده لذت‌بخش را می‌دهد.

 پس زمینه فیلم جنگ لاپلند در سال 1944 است که شاهد درگیری بین فنلاند و آلمان نازی بود. با این حال، مکان و سال تنها شباهت با تاریخ واقعی است. عکس‌های بیرونی در لاپلند فنلاند، عمدتاً در نزدیکی روستاهای Nuorgam و Kaamanen گرفته شده است.

رانو کونیتو، کاوشگر/ کولچی و راننده تانک آلمانی در فیلم فنلاندی صادرات نادر نقش پدر و پسر را بازی کردند.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

همه چیز درمورد فیلم «بیو می‌ترسد»