پلاتو هنر


همه چیز درباره «رودخانه سرخ»

«رودخانه سرخ» روایتی از دوران سلسله سونگ چین

 

خلاصه داستان :

یک پیاده تلاش می کند تا از شر وزیر خائن به نام «کین هوی» خلاص شود، زمانی که او ارتشی را برای مذاکره با یک مأموریت جورچن به مرز هدایت می کند.

 

full river red 2023 پوستر

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: تنگ شن، جکسون یی، یی ژانگ، جیایین لی، یونپنگ یو، جیای وانگ، بینلونگ پان، آیلی یو، جینگفی گو، هائو او، شیانگ وی، چی ژانگ، یان هوانگ، جینگیا ژو، پنگیو جیانگ، بویانگ لین، فن فی، رن سینو، یونگ شنگ چن.

کارگردان: ژانگ ییمو، نویسنده : ژانگ ییمو و چن یو ، مدیر فیلمبرداری: شیائودینگ ژائو ، تدوین : یونگ ال آی ،موسیقی: هان هونگ، تهیه کننده : هویمین هان، یو شیا جیانگ و لین من، محصول: چین.

 

 

 

 

 

درباره فیلم :

رودخانه سرخ (چینی ساده: 满江红) یک فیلم درام تاریخی و دلهره‌آور محصول سال ۲۰۲۳ سینمای چین به کارگردانی ژانگ ییمو با بازی شن تنگ و جکسون یی، ژانگ یی، لی جیایین، وانگ جیایی و یو یونپنگ است. این فیلم در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳، همزمان با روز سال نو چینی، در سینماهای چین اکران شد. سپس در 17 مارس توسط کمپانی Beyond Events در سینماهای کشور آمریکا به نمایش درآمد؛ این فیلم در نهایت توسط کمپانی Edko Films در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، چین، کره جنوبی، سوئد، هلند، دانمارک، فنلاند، بلژیک، تایوان، ژاپن و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر گردید

فیلمبرداری در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شده است. فیلمبرداری درشانشی انجام شد. فیلمبرداری آن در آگوست ۲۰۲۲ به پایان رسید.

برخی از شخصیت ها (مانند هی لی) بر اساس رمان ژنرال یو فی نوشته کیان کای در دوران سلسله چینگ ساخته شده اند. برخی از شخصیت‌ها نیز نام‌هایی با افراد تاریخی دیگر دوره‌های زمانی دارند، مانند لان یو، ژنرالی که در اوایل سلسله مینگ توسط ژو یوانژانگ اعدام شد و لوژو، خواننده باستانی چینی.

این عنوان برگرفته از یکی از مشهورترین اشعار Man Jiang Hong است که به یو فی نسبت داده شده است. یو فی ژنرال نظامی سلسله سانگ جنوبی (1127-1279) بود. او نماد میهن پرستی و وفاداری به کشورش است. با این حال، یو فی توسط امپراتور سونگ ژائو گو به همراه نخست وزیر چین هوی قاب گرفته و اعدام شد. اگرچه این شعر به یو فی نسبت داده می شود، اما نظریه هایی وجود دارد که یو فی در واقع آن را ننوشته است. برخی حتی می گویند که این شعر در دوره زمانی متفاوتی (مثلاً پس از سلسله سونگ) سروده شده است، به این دلیل که از کوه های هلان و شیونگنو نام برده شده است. هم چنین گفتنی است شعر Man Jiang Hong در طول فیلم توسط دو نفره Qin Hui در مقابل ارتش سونگ خوانده می شود.

مطالب جالب در خصوص فیلم این است که صحنه‌ای وجود دارد که در آن قربانی مشکوک را به جای آب با سرکه می‌پوشانند. اگرچه سرکه دارای اسیدیته بالایی در مواد تشکیل دهنده آن است، اما چشمان قربانی در بازجویی قرمز و آبکی نمی شود.

 

بیشتر بخوانید :

کارگردان
ژانگ ییمو
نویسنده
ژانگ ییمو و چن یو
زمان
159 دقیقه
سال تولید
2023