درباره فیلم «نمایش» 

 

داستان فیلم :

داستان «نمایش» درباره مجسمه‌سازی است که برای افتتاح یک نمایش جدید آماده می‌شود، باید زندگی خلاقانه‌اش را با درام‌های روزمره خانواده و دوستان، در پرتره پر جنب و جوش و خنده‌دار کلی رایشارت از هنر و صنایع دستی متعادل کند.

 

 

بازیگران و سایر عوامل: 

بازیگران: میشل ویلیامز، هانگ چائو، جاد هیرش، آندره بنجامین، هدر لاولس و آماندا پلامر.

کارگردان: کلی رایکارد، فیلم نامه نویس: کلی رایکارد و جاناتان ریموند، تدوین: کلی رایشارت، فیلم بردار: کریستوفر بلوولت، موسیقی: اتان رز، تهیه کننده : نیل کاپ، انیش ساوجانی و وینسنت ساوینو ، شرکت توزیع‌کننده: ای ۲۴ ، شرکت تولید کننده: فیلم سایلنس، محصول کشور: آمریکا

 

 

 

 

 

 

درباره فیلم :

لیزی کار (میشل ویلیامز)، مجسمه‌سازی است که در حال تکمیل مجموعه‌ای از پیکره‌های سرامیکی است که قرار است در یک نمایشگاه گالری ارائه کند.«نمایش» یک هنرمند زن با تجربه را در حال کار به تصویر می‌کشد، کسی که در تلاش برای ایجاد و حفظ جایگاهی در قلمرو حرفه‌ای هنرش است، و در اینجا، رایشارت باعث می‌شود نگرانی‌های اخلاقی و اقتصادی آثار قبلی‌اش آتش زیبایی‌شناختی بگیرد. «نمایش» نمی خواهد ساخت آثار هنری را آسان جلوه دهد. 

«نمایش» چهارمین همکاری میان رایکارت و بازیگر میشل ویلیامز  پس از «وندی و لوسی» (2008)، «میکز برش» (2010) و «برخی زنان» (2016) است. بازی هونگ چاو در «مسیرها» (2019) باعث شد کارگردان کلی رایکارد بخواهد با او کار کند.

همچنین این فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و در آن‌جا برای دریافت نخل طلا رقابت کرده‌است.

میشل ویلیامز، جود هیرش و هونگ چاو برای بازی در فیلم‌های دیگر از سال 2022 نامزد دریافت جایزه اسکار شدند. ویلیامز و هیرش برای نقش‌های اصلی و مکمل خود در فیلم «فیبلمن ها» (2022) نامزد شدند، در حالی که چاو برای نقش مکمل خود در فیلم «نهنگ»  (2022) نامزد دریافت کرد.

جالب است بدانید که قطعات هنری که لیزی در این فیلم خلق کرد توسط هنرمندی به نام «سینتیا لاهتی» که در پورتلند زندگی می‌کند ساخته شده‌اند. او همچنین دوست دیرینه جاناتان ریموند بود که یکی از نویسندگان این فیلم است. کار او در هنگام نوشتن فیلم در ذهن کلی رایکارد بود، اما زمانی که رایکارد برای اولین بار با او تماس گرفت، در آستانه رها کردن حرفه‌اش بود. او قبل از فیلمبرداری به میشل ویلیامز مجسمه‌سازی را آموزش داد و در حین کار روی فیلم، اشتیاق دوباره برای خلق پیدا کرد. در پایان فیلمبرداری، او آنقدر قطعات جدید خلق کرده بود که راه رفتن در کارگاه او دشوار شد.
هم چنین در مورد تصویربردای فیلم بایستی گفت در حالی که کارگردان کلی رایکارد دوست دارد در مورد فیلمبرداری از طبیعت با نسبت 4:3 فیلمبرداری کند، اما با ساختمان های افقی بلند مدرسه، مناسب این فیلم نبود. بنابراین او تصمیم گرفت نسبت مستطیل بیشتری داشته باشد، که همچنین به او امکان می‌داد تا هر شخصیت را در صحنه‌های شلوغ خاصی در کادر نگه دارد. 

فیلم در ایالت اورگان که مورد علاقه کلی رایکارد است، به ویژه شهر پورتلند فیلمبرداری شده است.

 

 

 

بیشتر بخوانید: 

6 فیلم تماشایی به مناسبت روز جهانی هنر