«نوستالژی» نگاهی زیبا به نتایج تلخ و شیرین تلاش برای بازگشت دوباره به خانه

خلاصه داستان :

داستان این فیلم روایت مردی بنام فلیس است که پس از 40 سال غیبت، به زادگاهش ناپل برمی‌گردد و با مکان‌ها و خاطراتی مواجه می‌شود که او را از درون می‌خورند.

 

Nostalgia

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: پیرفرانچسکو فاوینو، فرانچسکو دی لوا، توماسو راگنو.

کارگردان: ماریو مارتونه، فیلمنامه: ماریو مارتونه و ایپولیتا دی ماجو، مدیر فیلمبرداری: پائولو کارنرا، تدوین: جاکوپو کوادری، تهیه‌کننده: پیکومدیا، مد اینترتیمنت و مدوزا فیلم ، محصول : ایتالیا و فرانسه.

 

 

 

 

 

 

 

درباره فیلم:

«نوستالژی» اثری درام ایتالیایی-فرانسوی محصول ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی ماریو مارتونه است که بر اساس رمانی از Ermanno Rea در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است.

این فیلم برای اولین بار در رقابت رسمی نخل طلا در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در 24 مه 2022 به نمایش درآمد. ماه بعد، فیلم برنده چهار جایزه Nastro d’Argento، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین شد.«نوستالژی» نماینده رسمی ایتالیا برای بخش “بهترین فیلم بلند بین المللی” نود و پنجمین دوره جوایز اسکار در سال 2023 نیز بوده است.

این فیلم درست در زمان مناسبی برای جوایز سالانه Nastro d’Argento (روبان نقره ای) 2022 در ایتالیا منتشر شد که توسط انجمن ملی منتقدان فیلم ایتالیا SNGCI در مراسمی در 20 ژوئن 2022 در موزه MAXXI در رم برگزار شد. جایی که هفت نامزدی و چهار برنده دریافت کرد.

اینها شامل جایزه بهترین بازیگر مرد برای فاوینو بود. پنجمین روبان نقره‌ای او در این رده بود که او را به یکی از تحسین‌شده‌ترین بازیگران ایتالیایی در تاریخ تبدیل کرد zو بهترین کارگردان برای مارتونه، که این جایزه را برای بازی در نوستالژی و فیلم قبلی‌اش پادشاه دریافت کرد. خنده (Qui rido io) در سپتامبر 2021 منتشر شد.

 

 

بیشتر بخوانید :

درباره فیلم «خواب‌آور»