خلاصه داستان:

باستان شناسی به نام آلما پیشنهاد زندگی کردن با یک ربات انسان‌نما را می‌پذیرد تا بتواند بودجه تکمیل تحقیقاتش را تامین کند و…

عوامل فیلم:

کارگردان: ماریا شریدر

نویسنده: یان شومبورگ/ ماریا شریدر

تهیه‌کننده: لیزا بلومِنبِرگ

بازیگران: مارِن اِگِرت، دَن استیوِنز، ساندرا هولر، هانس لو، ولفگانگ هوبش

موسیقی: توبیاس واگنِر

فیلم‌بردار: بِنِدیکت نُیِنفِس

شرکت تولید: Letterbox/ Filmproduktion/ SWR

توضیع‌کننده:Majestic Filmverleih

داستان فیلم:

فیلم «من مرد تو هستم»(I’m Your Man) در مورد باستان شناسی به نام دکتر آلما فِلسِر است که پیشنهاد یک شرکت برای زندگی کردن با یک ربات انسان‌نما را می‌پذیرد تا بودجه لازم را برای تکمیل تحقیقاتش تامین کند.

آلما یکی از 10 متخصصی است که از آنها درخواست شده تا به مدت سه هفته با یک ربات انسان‌نما زندگی کنند، ربات‌هایشان را مورد ارزیابی قرار دهند و در نهایت باید اعلام کنند که آیا از نظر آنها این ربات‌ها اجازه ازدواج، کار، پاسپورت گرفتن، داشتن حقوق انسانی یا بخشی از آن حقوق را دارند یا خیر.

آلما اولین بار رباتش را که تام نام دارد، در یک کلوب رقص ملاقات می‌کند و در آنجا در مورد موضوعاتی از جمله هدف زندگی، غمگین‌ترین چیز در زندگی، شعر مورد علاقه و… گفتگو می‌کنند.

چند روز بعد، آلما تام را به خانه خود می‌برد تا با هم به مدت سه هفته زندگی کنند.

درباره فیلم:

«من مرد تو هستم»(Ich Bin Dein Mensch) عاشقانه‌ای علمی تخیلی به کارگردانی ماریا شریدر و محصول سال 2021 است. این فیلم در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین، نامزد جایزه خرس طلایی در بخش بهترین فیلم شد و در بخش بهترین بازیگر زن، مارن اِگرت خرس نقره‌ای برلین را دریافت کرد.

«من مرد تو هستم» فیلم منتخب آلمان در نود و چهارمین جشنواره فیلم اسکار بود.

این فیلم در جشنواره فیلم آلمان نیز در سه بخشِ بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه برنده جایزه شد. دن استیونز نیز در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد شد.