خلاصه داستان:

آلن تورینگ ریاضی‌دان مطرح انگلیسی در بحبوحه جنگ جهانی دوم کمک به رمزگشایی پیام‌های اطلاعاتی آلمان می‌کند و …

عوامل فیلم:

کارگردان: مورتن تیلدام

نویسنده: گراهام مور

تهیه‌کننده: نورا گروسمن، ایدو اوستروفسکی، تدی شوارتزمن

بازیگران: بندیکت کامبربچ، کیرا نایتلی، متیو گود، روری کینیار، چارلز دنس

موسیقی: الکساندر دسپلا

فیلم‌بردار: اسکار فاورا

تدوین‌گر: ویلیام گلدنبرگ

شرکت تولید: Black Bear Pictures/ Bristol Automotive/ Orange Corp

توضیع‌کننده: The Weinstein Company

داستان فیلم:

«بازی تقلید»(The Imitation Game) برشی کوتاه از زندگی آلن تورینگ پدر علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی را در بحبوحه جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد.

داستان فیلم در زمانی رخ می‌دهد که نیروهای هیتلر یکی پس از دیگری در حال نابودی و فتح کشورهای اروپایی هستند و لندن زیر حملات سنگین نازی‌ها قرار دارد. تورینگ به همراه جمعی از نخبه‌ها و ریاضی‌دان‌ها از طرف دولت انگلیس استخدام می‌شوند تا کدهای ماشین‌ «انیگما» را که نازی‌ها از طریق آن با یکدیگر مکالمات سری انجام می‌دهند، رمزگشایی کنند.

در ابتدا کارها آنچنان خوب پیش نمی‌رود زیرا تورینگ معتقد است که رمزگشایی این کدها از عهده انسان خارج است و برای این کار باید یک ماشین ساخت. اصرار او به ساخت ماشین، پروژه را تا مرز شکست می‌برد ولی با وارد شدن دختر نابغه‌ای به نام جون، مسیر این پروژه به سمتی جدید پیش می‌رود.

درباره فیلم:

«بازی تقلید» درامی تاریخی به کارگردانی مورتن تیلدام و محصول سال 2014 است.

این فیلم در هشتاد و هفتیمن دوره جشنواره اسکار برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و در 7 بخش این جشنواره از جمله بهترین کارگردانی، بازیگر نقش اول مرد، نقش مکمل زن، موسیقی متن اورجینال، تدوین، طراحی صحنه و بهترین فیلم نامزد شد.

گراهام مور با اقتباس از کتاب «آلن تورینگ: انیگما» به قلم اندرو هاجز، فیلمنامه این فیلم را نوشته است. او از سن 14 سالگی آرزو داشت که فیلمی درباره آلن تورینگ بسازد زیرا خودش را «دیوانه علم کامپیوتر» می‌دانسته است.

در ابتدا قرار بود که لئوناردو دیکاپریو نقش تورینگ را ایفا کند اما در نهایت این نقش به بندیکت کامبربچ  رسید و در سال 2014، مجله «تایم» او را در صدر لیست «بهترین ایفای نقش» جای داد.

صحنه‌هایی که در آنها آلن جوان را مشغول به تحصیل می‌بینیم، مدرسه «شِربورن» نام دارد که تورینگ  بین سال‌های 1926 تا 1931، شاگرد آنجا بود.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم «هوش مصنوعی» ۲۰۰۱