درباره فیلم «سوار شو»

 

خلاصه داستان:

این فیلم داستان یک بدلکار قدیمی و اسب او را روایت می کند که یک شبه به شخصیت های مجازی تبدیل می شوند و به شهرت می رسند.

سوار شو

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: جکی چان، هائوکون لیو، کیلین گو، جینگ وو، رونگ گوانگ یو، زینگ یو، اندی آن، آیلی یو، شنیانگ شیائو، جوی یونگ و یوتینگ لانگ.

کارگردان: لری یانگ ، نویسنده: لری یانگ، مدیر فیلمبرداری: سان مینگ، تدوین: سوپر ژانگ ، موسیقی: لائو زای، شرکت تولید کننده: علی بابا پیکچرز، هنگ‌دیان گروپ، چاینا فیلم، شرکت توزیع کننده: شانگهای فیلم، تهیه کننده: هانگ بین، لیو یانمینگ، فو روئکینگ و جری لای.

 

 

 

 

شخصیت های فیلم:

جکی چان در نقش لائو لو، یک بدلکار قدیمی

لیو هائوکون در نقش شیائو بائو

گوئو کیلین در نقش نایهوا

وو جینگ در نقش یوانجی

جوی یونگ در نقش ینگزی

درباره فیلم:

«سوار شو» (به چینی: 龙马精神) یک فیلم درام اکشن چینی به کارگردانی لری یانگ است. این فیلم در 7 آوریل 2023 در چین منتشر شد. در این فیلم پس از فیلم «شائولین» (2011)،  جکی چان، زینگ یو و جینگ وو قبلا در با هم بازی کرده بودند. همین طور جکی چان، اندی اون و رونگگوانگ یو قبلا در فیلم «داستان پلیس جدید» (2004) با هم بازی کرده بودند.

کارگردان لری یانگ از طرفداران جکی چان است و فیلمنامه را پس از تماشای مستندی درباره بدلکاران کونگ فو نوشته است. ابتدا لری به دنبال چان بود تا فیلمنامه‌اش را بررسی کند، اما رد شد و از او خواسته شد تا در چند ماه آن را اصلاح کند. یانگ پنج روز طول کشید تا بازبینی کامل شود و یک بار دیگر آن را برای چان فرستاد و در آنجا دعوت فیلمبرداری را پذیرفت.

از نکات جالب فیلم، ارجاعات متعددی است که در طول زندگی حرفه ای جکی چان در فیلم و بدلکاری به تصویر کشیده شده است، از جمله فیلم هایی مانند «استاد مست» (1978)، پروژه A (1983)، «ستاره های خوش شانس من» (1985)، «داستان پلیس» (1985)، «سپر خدا» (1986)، «چه کسی. من هستم؟» (1998)، «داستان پلیس جدید» (2004) و غیره.

 

 

بیشتر بخوانید:

رابرت دنیرو و فیلم «درباره پدر من»