به گزارش پلاتو هنر، به لطف هوش مصنوعی، حالا می‌توانید فیلم‌های کوتاهی با نقش آفرینی خودتان تماشا کنید.

«بازیگران مطرح هالیوودی را فراموش کنید! این فیلم کوتاهی است با بازی خوده مخاطب». این جمله جیکوب جانسون، خبرنگار نیوزلندی است پس از بازدید از نمایشگاه «به دنیاهای متفاوت وارد شوید» در گالری هایپرسینما.

گالری هایپرسینما که در شهر اوکلند و در کشور نیوزلند واقع شده است، اولین نمایشگاه خود را از 19 سپتامبر تا 29 اکتبر با نام «به دنیاهای متفاوت وارد شوید» آغاز می‌کند.

هایپرسینما

بخشی از فضای داخلی گالری هایپرسینما

در این نمایشگاه، بازدیدکنندگان می‌توانند برای اولین بار در دنیا به صورت زنده هوش مصنوعی را تجربه کنند. این نمایشگاه تلفیقی از سینما، هنر و هوش مصنوعی است که 45 دقیقه به طول می‌انجامد.

پس از ورود بازدیدکننده به نمایشگاه، هوش مصنوعی از او سوالاتی می‌پرسد تا بیشتر با مخاطبش آشنا شود. سپس چند فریم عکس از زاویه‌های مختلف از همان شخص می‌گیرند، داده‌های به دست آمده را در اختیار هوش مصنوعی قرار می‌دهند و بعد از گذشت چند دقیقه، ای آی شخصیت دیجیتالی بازدیدکننده را در قالب فیلم کوتاه و پرتره، در دنیا و زمان‌های تاریخی متفاوت ارائه می‌کند.

مایلز گرِگوری که کارگردان و تهیه‌کننده تئاتر است، این نمایشگاه را با همکاری آژانس دیجیتالی «گلَد آی» بر پا کرده است.

او درباره هوش مصنوعی مطرح کرد: توانایی‌های خلاقانه هوش مصنوعی فراتر از همه چیزهایی است که در زندگیم دیده ام.

گرگوری معتقد است که شیوه‌های سنتی سرگرمی می‌توانند در کنار سرگرمی‌های بر پایه هوش مصنوعی، به حیات خود ادامه دهند.

او بیان کرد: ای آی یک ابزار است، درست مانند بقیه ابزارها. به نظرم هوش مصنوعی تحولات بزرگی را در صنعت سرگرمی به ارمغان خواهد آورد اما امکانات خلاقانه‌ای که دارد، موجب پدید آمدن شیوه‌های کاملا نوینی در تفکر خواهد شد.

گرگوری اعلام کرد که امیدوار است در هایپرسینما بتوانند قدرت خارق‌العاده هوش مصنوعی را تحت کنترل خود در بیاورند، ژانر جدیدی در داستان‌سرایی خلق کنند و مخالفان هوش مصنوعی را قانع کنند که این آینده سینما خواهد بود.

هایپرسینما

هایپرسینما

هایپرسینما

هایپرسینما

هایپرسینما

هایپرسینما

هایپرسینما

هایپرسینما

بیشتر بخوانید:

انگار یک ربات روح و انسانیت‌تان را می‌گیرد

تخیل‌های یک ماشین از طبیعت و فضا

فیلمی که تماما توسط هوش مصنوعی ساخته شد