به گزارش پلاتو هنر، هوش مصنوعی (ای آی) امروزه بیش از پیش نقش پررنگی را در زندگی ما ایفا می‌کند. دامنه گستردگی این تکنولوژی آنقدر گسترده شده که حتی عرصه هایی مانند سینما را نیز دربر گرفته است.

استفاده از ای آی دیگر محدود به خلق جلوه های بصری یا جلوه های ویژه نیست، بلکه در فیلمنامه نویسی، تدوین، نِریشن و دیگر مراحل ساخت فیلم نیز کاربرد دارد.

در این راستا کمپانی مارول اخیرا تیتراژ آغازین سریال «حمله سری» را تماما با هوش مصنوعی و بدون دخالت انسان ساخته است که با واکنش های زیادی همراه بود.

فیلم کوتاه «ژانویه» (January) که احتمال می‌رود یکی از اولین فیلم های ساخته شده توسط هوش مصنوعی باشد، تماما با استفاده از این تکنولوژی و بدون دخالت انسان تنها در ۲۴ ساعت تولید شده است.

برای این فیلم کوتاه، هیچ تصویری توسط انسان گرفته یا نقاشی نشده، فیلمنامه یا یادداشتی نوشته نشده و موسیقی ساخته یا اجرا نشده است و وجود انسان در این پروژه تنها برای فرمان و کنار هم قرار دادن اجزا لازم بوده است.

ایده این فیلم متعلق به برونو کارنید، فیلمساز مستقل پرتغالی است که در کارنامه هنری خود، جوایز و نامزدی های متعددی را برای فیلم های کوتاهش دارد.

در ادامه لیست ابزارهای تولیدی هوش مصنوعی را که در ساخت این فیلم استفاده شده است، مشاهده می‌کنید:

تصویر: Dall-E

نگاشت عمق: 3D Photo Depth Map

موشن گرافیک ۲.۵ بعدی: Depthy

فیلمنامه: ChatGPT

تولید صدا: Fake You

بهبود صدا: Adobe Podcast

موسیقی: Soundraw

تدوین: Vegas