به گزارش پلاتو هنر، یکی از استراتژی‌های سرویس‌های پخش آنلاین فیلم مانند نتفلیکس، این است که مخاطب را تا جایی که ممکن است پای تلوزیون نگه دارند. به همین دلیل، به محض اتمام فیلم یا سریال، چیز دیگری فورا ظاهر می‌شود اما این روش آنقدرها هم جواب‌گو نیست.

پلتفرمی مانند نتفلیکس، بعد از  تماشای آخرین اپیزود یک سریال سعی می‌کند سریال دیگری را که فکر می‌کند شما دوستش خواهید داشت، پیشنهاد دهد اما معمولا تیرش خطا می‌رود؛ شاید به این دلیل که حال‌وهوای سریال پیشنهادی‌اش خیلی باب میل شما نیست یا اینکه غرق شدن فوری در دنیایی جدید و کاملا متفاوت بدون مجالی برای نفس کشیدن، به مزاج‌تان خوش نمی‌آید.

احتمالا جذاب‌ترین پیشنهاد برای کسانی که در دنیای داستانی یک سریال غرق شده‌اند، این است که در همان دنیا بمانند، با همان شخصیت‌ها و شاید با حضور شخصیت‌های جدید زندگی کنند و با اتفاقات دیگری روبه‌رو شوند اما مگر یک سریال چقدر ممکن است ادامه پیدا کند؟

تا پیش از ظهور و پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، جوابی به ذهن‌مان نمی‌آمد و تنها می‌توانستیم دست به دعا برداریم که کاش سازندگان سریال محبوب‌مان یک فصل دیگر هم بسازند. اما با وجود فناوری جذاب هوش مصنوعی، چرا منتظر بشینیم و دست به دعا برداریم وقتی خودمان می‌توانیم دست به کار شویم؟

کمپانی «فِیبِل استودیو» (Fable Studio)، از پلتفرمی به نام «شورانِر» (Showrunner) رونمایی کرده است که اولین سرویس آنلاین ساخت سریال پویانمایی با هوش مصنوعی است. پلتفرم «Showrunner»، به مخاطب این امکان را می‌دهد تا برنامه تلوزیونی دلخواهش را بنویسد، بسازد و صداگذاری کند. کاربران همچنین در این پلتفرم می‌توانند پویانمایی‌هایی که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند را ببینند و برای مثال، اگر پایان‌بندی سریال را دوست نداشتند، می‌توانند آن را طبق سلیقه خودشان تغییر دهند.

پلتفرم Showrunner

پوسترهای 8 انیمیشنی که در این پلتفرم با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند

طبق گزارش هالیوود ریپورتر، ادوارد ساتچی، مدیر ارشد کمپانی «فِیبِل استودیو» مطرح کرد: «هدف ما این است که نتفلیکسی برای هوش مصنوعی باشیم.»

طبق اظهارات ساتچی، علاقه‌مندان می‌توانند در لیست انتظار صبر کنند تا نوبت‌شان شود و از نسخه رایگان این پلتفرم که احتمالا تنها تا پایان امسال ارائه می‌شود، استفاده کنند و در آن سریال ببینند.

این پلتفرم در حال حاضر تنها محدود به ساخت انیمیشن است.

در ادامه می‌توانید با چند انیمیشن که در این پلتفرم به نمایش در می‌آیند، آشنا شوید.

1_ «Ikiru Shinu»

ژانر: علمی-تخیلی، ترسناک، انیمه

داستان این سریال پویانمایی در سال 2046 و در شهر توکیوی جدید اتفاق می‌افتد؛ جایی که شهروندانش ترکیبی از انسان و هوش مصنوعی هستند. بعد از فاجعه بزرگی که 17 نوامبر 2046 در این شهر اتفاق افتاد و همه انسان-هوش مصنوعی‌ها تبدیل به موجوداتی عصیانگر و وحشی شدند، نجات‌یافتگان در تلاش‌اند تا علت را کشف کنند و روح عزیزان‌شان را باز یابند.

2_ «Exit Valley»

ژانر: کمدی، ترسناک، علمی-تخیلی

داستان این سریال درباره «سیلیکون ولی» است؛ جایی که کارآفرینان تکنولوژی با ایده‌های‌شان در تلاش برای تبدیل کردن دنیا به جای بهتری برای زندگی کردند هستند اما نتیجه ایده‌های‌شان طور دیگری از آب در می‌آید.

 

3_  «Pixels»

ژانر: خانوادگی، کمدی

داستان «Pixels» در شهری به نام سیم فرانسیسکو اتفاق می‌افتد. در این انیمیشن، انسان‌ها سازنده هوش مصنوعی نیستند بلکه دستگاه‌ها و ماشین‌ها مخفیانه هوشمند شده‌اند و زندگی انسان‌ها را زیر نظر دارند.

پلتفرم «Showrunner»، پیشرفت بزرگ و جذابی در حوزه هوش مصنوعی و سینما به حساب می‌آید و نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که این پلتفرم درست مانند دیگر ابزارهای هوش مصنوعی، وابسته به انسان است؛ این ما هستیم که باید به هوش مصنوعی پرامپت دهیم و داستان مدنظرمان را برایش تعریف کنیم، تصویرسازی‌های او را اصلاح کنیم و نماها را کنار یکدیگر بچینیم.

ساخت انیمیشن دلخواه‌مان به راحتی با کمک این پلتفرم امکان‌پذیر است و هر شخصی می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد اما نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که برای ساخت انیمیشن با کیفیت، ما همچنان نیازمند خلاقیت و دانش در این رشته شیرین و جذاب هستیم.

برای ثبت نام در لیست انتظار، سایت «Showrunner» را چک کنید.

اگر علاقه‌مند به هوش مصنوعی و خلق اثر هنری با آن هستید، هوش مصنوعی «Deep Dream»، ابزاری خاص برای خلق تصاویر رویاگونه است. برای آشنایی با «Deep Dream»، این گزارش را بخوانید. برای خلق طبیعت‌های واقع‌گرایانه با هوش مصنوعی هم این گزارش را بخوانید.

فاطمه زهرا معصومی