به گزارش پلاتو هنر، پیش از این گفتگویی با فرهنگ پارسی‌کیا درباره بازار خریدوفروش NFT داشتیم و با رویکردی هنری با معنی NFT، توکن و بلاک چین آشنا شدیم و به یکی از کاربردهای مهم ان‌اف‌تی، یعنی محافظت از آثار هنری نیز اشاره کردیم.

او NFT را این‌گونه تعریف کرد: NFT مخفف عبارت Non-Fungible Token به معنی توکن‌های غیرقابل تعویض است. همه ان‌اف‌تی‌ها در بلاک چین‌ها ساخته می‌شوند. بلاک چين يک دفتر كل ديجيتالی است كه اطلاعات را به صورت غيرمتمركز ذخيره می‌كند.

پارسی‌کیا همچنین عنوان کرد که ان‌اف‌تی، آن تصویر، صدا، ویدئو یا گیفی که در سایت خریدوفروش می‌بینیم، نیست. آن اثر هنری، داده‌‌ای است که به یک توکن در داخل بلاک چین وصل شده‌ و این توکن، شناسنامه بلاک چینی آن تصویر یا اثر هنری است. موقع فروش ان‌اف‌تی یک اثر هنری، این شناسنامه است که از کیف پولی به کیف پول دیگر منتقل می‌شود. بنابراین، ان‌اف‌تی آن شناسنامه است، نه آن اثر هنری.

با پای‌بندی به همان رویکرد هنری، در بخش بعدی گفتگوی‌مان با این پژوهشگر، درمورد رمزارزها و ارتباط آنها با ان‌اف‌تی صحبت کردیم تا بهتر با حوزه NFT آشنا شویم.

رمزارزها چه ارتباطی با NFT دارند؟

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که بازار پلتفرمی خریدوفروش NFTها بر پایه رمزارزها است و در این بازارها جابه‌جایی پول به صورت مستقیم صورت نمی‌گیرد، مطرح کرد: رمز ارزها ارزهایی ديجيتال هستند كه از فناوری رمزنگاری استفاده می‌كنند. NFTها اغلب با استفاده از رمز ارزها خريداری و فروخته می‌شوند.

او همچنین عنوان کرد که قیمت‌گذاری NFTها بر پایه رمزارزها است.

در ویدئو زیر می‌توانید گفتگوی کامل پلاتو هنر با فرهنگ پارسی‌کیا درمورد «رمزارزها» را ببینید.

بیشتر بخوانید: