فیلم « آخرین تولد» | خلاصه داستان، اسامی بازیگران و اطلاعات فیلم

خلاصه داستان :

روایتی از عشق ثریا و فهیم؛ عشقی که سایه‌ جنگ بر سرش آوار شده است، غزلی است عاشقانه در دل بحران…

 

آخرین تولد

 

بازیگران و سایر عوامل:

الناز شاکردوست، پدرام شریفی، شیدا خلیق، آرمین رحیمیان، سوگل خلیق، نیلوفر کوخانی و رضا بهبودی.

کارگردان: نوید محمودی، نویسنده: نوید محمودی، تهیه کننده: جمشید محمودی، طراحی پوستر: میثم میرزایی، طراحی لوگو : محمد موحدنیا، توزیع‌کننده: فیلمیران، کشور سازنده: ایران، افغانستان.

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره فیلم :

«آخرین تولد» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی محصول سال ۱۴۰۰ است که پس از دو سال به اکران عمومی درآمده است. نوید محمودی، که کارگردانی افغان‌تبار است، برای سوژه این فیلم به سراغ حمله و تسلط طالبان بر افغانستان رفته و تاثیرات آن بر زندگی مردم، علی الخصوص زنان را بررسی کرده است. «آخرین تولد» که قرار بود با نام کابل پلاک 10 یا سقوط کابل، اکران شود، با ارائه تصویری اصیل از شهروندان افغانستان و روایت داستان غم‌ناک آن‌ها، درس امیدواری و بی‌اعتمادی به وعده دشمن را به همراه دارد و می‌تواند نیروی محرکه خوبی برای روزهای سخت و ناامیدکننده باشد.

بخش‌هایی از فیلم در تاجیکستان ساخته شده و بازیگران افغانستانی و تاجیکستانی هم در آن بازی دارند.

این فیلم ابتدا قرار بود به جشنواره چهلم فجر برسد که با طولانی شدن فیلمبرداری، این اتفاق نیفتاد و حالا پس از دو سال پروانه نمایش آن صادر شده.

نوید محمودی پیش از این فیلم‌های «رفتن»، «هفت و نیم» و «مردن در آب مطهر» را کارگردانی کرده بود و تهیه‌ کنندگی فیلم‌ های «چند متر مکعب عشق»، «شکستن همزمان بیست استخوان» و سریال نمایش خانگی «پوست شیر» را برعهده داشته است.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

فیلم «بی مادر» اولین ساخته سیدمرتضی فاطمی