فیلم «بی مادر» اولین ساخته سیدمرتضی فاطمی

فیلم « بی مادر» | خلاصه داستان، اسامی بازیگران و اطلاعات فیلم

خلاصه داستان :

در خلاصه قصه‌ی فیلم آمده است: زندگی آرام یک زوج با پافشاری یکی از آنها روی تصمیمش، ناخواسته وارد دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی پیچیده‌ای می‌شود.

 

بازیگران و سایر عوامل:

امیر آقایی، میترا حجار، پردیس پورعابدینی و پژمان جمشیدی.

کارگردان و فیلمنامه: سیدمرتضی فاطمی، تهیه کننده:  محمدرضا مصباح، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، چهره‌پرداز: محمود دهقانی، طراح صحنه: سهیل دانش اشراقی، تدوین:‌ محمد نجاریان، بهرام دهقانی، صدابردار: بابک اردلان، موسیقی : بامداد افشار.

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره فیلم :

فیلم بی مادر به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی در ژانر اجتماعی ساخته شده است. بی مادر با حضور در چندین جشنواره معتبر بین‌المللی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم داکا، جشنواره‌‌ بین‌المللی‌ بنگلور، جشنواره کراسینگ اسکرین و جشنواره رینبو لندن، موفق به کسب جوایز متعددی شده است.

صحبت‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فیلم فجر 1400 :

مرتضی فاطمی، کارگردان: در لحظه‌ای که ایده این فیلم به ذهن من رسید، پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت و موقعیتی را تصویر می‌کردم که یک نوزاد بین ۲ مادر گیر کرده و سوالم این بود که این بچه کدام مادر را باید برای خود برگزیند. انتخاب امیر آقایی مجموعه‌ای از پارامترها را برای ما به همراه داشت. جهان شخصی او به جهان دکتر امیر علی موذن نزدیک بود و از این جهت برای این کاراکتر انتخاب شد. وقتی فیلم تمام شد گزینه‌های زیادی برای موسیقی وجود داشت، اما بامداد افشار درخشش خوبی پیشتر در فجر داشت و نبوغ و فهم بسیار خوبی دارد. در سکانسی از مادر فیلم، لالایی افغانستانی داریم و بامداد ایده‌ای از لالایی هراتی داشت و در نهایت موسیقی این فیلم ساخته شد.

پژمان جمشیدی: نگاه من به سینما حرفه‌ای نیست و‌ اگر احساس کنم‌ فیلمنامه‌ای با نگاه من خوب است و نقشم را دوست دارم؛ قطعا در فیلم حضور خواهم داشت و حتما برمبنای احساسم پیش می‌روم. من به سیمرغ گرفتن فکر نمی‌کنم و باید بازی همه عزیزان را نگاه کرد و بعد نظر داد.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده: در کل اصلاحاتی در فیلم انجام شد. ممکن است فیلم با اشکالاتی مواجه باشد اما فکر می‌کنم نتیجه کار قابل قبول بود و باید از همه عوامل برای ساخت این کار تشکر کنم. ما به سیاست‌های دولت خیلی فکر نمی‌کنیم و کار خود را به صورت مستقل انجام می‌دهیم.