به گزارش پلاتو هنر، قطعه موسیقی محلی «من عاشقتم» توسط گروه موسیقی «روناک» به سرپرستی کیوان علی‌محمدی و آهنگ «شور» با آهنگسازی کوروش نیک‌نصیر به عنوان جدیدترین تک‌آهنگ‌ها در عرصه موسیقی، منتشر شدند.

تولید و پخش این آثار موسیقایی در قالب دیجیتال انجام شده‌است.

در ادامه به جزییات این دو قطعه موسیقی می‌پردازیم:

قطعه موسیقی محلی «من عاشقتم»

آهنگ «من عاشقتم» با چهار گویش محلی با صدای گروه «روناک» منتشر شد.

گروه موسیقی «روناک» به سرپرستی کیوان علی‌محمدی در سال 1380 آغاز به فعالیت کرد، این گروه موسیقی اقوام مختلف ایران را پوشش می‌دهد.

کاویان علی‌محمدی کمانچه، ندا رضائیان نی انبان، حانیا علی محمدی تار، مریم مرزبان سازهای کوبه‌ای و امیر اجلالی گیتار بیس و میلاد نجاری آسمانی گیتار الکتریک، نوازندگان این گروه موسیقی را تشکیل می‌دهند.

کیوان علی‌محمدی، متولد سنندج از کودکی به موسیقی علاقه داشته و این امر باعث یادگیری تنبک و سنتور شده‌‌است. او از همان دوران کودکی، فراگیری مقام‌های قدیمی و ریتم‌ها و تکنیک‌های مختلف  را آغاز کرده‌است.

این هنرمند پس از اقامت گزیدن در مقام‌های برتری در بیش از 15 جشنواره و جشنواره‌های داخلی و خارجی و همراهی کردن گروه‌های حسام‌الدین سراج و گروه «فاخته» به خوانندگی علیرضا قربانی و همچنین سرپرستی گروه «ناله دف» و گروه محلی کردستان و گروه «روناک» نواحی ایران،  تمام توان خویش را معطوف به گسترش موسیقی مقامی و محلی کرد.

کیوان علی محمدی تا به امروز آهنگ‌هایی نظیر «بارو بارو»، «کولیا»، «مجنون نبودوم»، «زیم زیم»، «رفتم که رفتم»، «رشید خان» و … را در کارنامه هنری خود دارد.

در ادامه شنونده قطعه موسیقی محلی «من عاشقتم» باشید:

قطعه موسیقی «شور»

«شور» با آهنگسازی کوروش نیک‌نصیر و شعری از سعدی شیرازی و نغمه‌سرایی یاسر شهرابی است که با نوازندگی گیتار بیس توسط فرید الهی و درامز نیما نجفی منتشر شده‌است.

به گفته کوروش نیک نصر نوازنده گیتار و آهنگساز، موسیقی الکترونیک حاصل تجربه‌گرایی است. در کل موسیقی و البته هنر چیزی نیست که قابلیت تجربه کردن نداشته باشد. در این زمینه هیچ پایان و انتهایی وجود ندارد و هرجای آن که وارد شوید اول راه است و هیچ پایانی وجود ندارد. به تعداد هر فرد دیدگاه وجود دارد. قطعه موسیقی «شور» هم حاصل تفکر این آهنگساز است که با الهام از اشعار سعدی ساخته شده‌است.

اثر کردی «آخ باران»، «خوزستان»، «long night/شب طولانی»، «shain»، «شاهنامه خوانی» و «بداهه» آثار دیگری هستند که تاکنون از این آهنگساز منتشر شده‌است.

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

«تاسیان» و «عشق ادامه‌دار» را به گوش جان بشنوید