به گزارش پلاتو هنر، احتمالا امسال هم هالیوود تابستان داغی را با اعتصاب کارکنان و هنرمندان بخش تولید تجربه کند!

سران اتحادیه‌های هالیوود هشدار دادند که اگر استودیوها تا پیش از منقضی شدن قراردادهای گروه تولید یعنی تا 31ام جولای، نتوانند با آن‌ها به توافق برسند، شاهد اعتصابی در تابستان 2024 خواهند بود.

صدها نفر از کارکنان بخش‌های مختلف تولید، از تکنسین برق و گچ‌کار گرفته تا تدوینگر و طراح لباس و منشی صحنه، در شهرک انسینو در در لس آنجلس آمریکا تجمع کردند و آماده هستند تا با استودیوها مذاکره کنند.

بعد از سال 1988، این اولین بار است که اتحادیه بین‌المللی کارمندان تئاتر (IATSE)، اتحادیه بین‌المللی برادری تیمسترز (Teamsters) و اتحادیه خدمات ساده هالیوود با یکدیگر متعهد می‌شوند تا درمورد خدمات بازنشستگی و بهداشتی اعضای‌شان با استودیوها مذاکره کنند. هوش مصنوعی هم یکی دیگر از موضوعات این مذاکرات است.

در طول اعتراضات و اعتصابات اتحادیه نویسندگان و بازیگران هالیوود در تابستان گذشته، کارکنان بخش تولید به حمایت از آن‌ها در صحنه حضور داشتند و حالا برای جبران لطف و حمایت این کارکنان، اعضای این دو اتحادیه در صف اول تجمع کارکنان بخش تولید حضور دارند و شعار «همه حرفه‌ها، یک جنگ» سر می‌دهند.

بر اساس خبر نشریه ددلاین، لیندسی دوگرتی مذاکره‌کننده ارشد Teamsters عنوان کرد: «همان‌طور که همه در جریان هستید، نه Teamsters از جنگیدن می‌ترسد، نه IATSE. اگرچه اتحادیه نویسندگان و بازیگران هالیوود در سال گذشته باید اعتصاب می‌کردند تا چیزی را که نیاز داشتند به دست بیاورند، من این‌جا هستم تا به اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون آمریکا بگویم -خودشان هم می‌دانند و برای همین است که خیلی از ما می‌ترسند- با اتحاد Teamsters و IATSE، اگر ما به چیزی که می‌خواهیم نرسیم، از همان اولین روز لعنتی، کار را تعطیل می‌کنیم.»

بر اساس گزارش نشریه ورایتی، شان اُ برایان رئیس اتحادیه بین‌المللی برادری تیمسترز مطرح کرد: «ما از اعتصاب کردن ترسی نداریم. اگر این کمپانی‌های حریص، حالا چه می‌خواهد آمازون، نتفلیکس و سونی باشد، چه دیزنی و بقیه کمپانی‌ها، اگر حق اعضای ما را ندهند، خودشان، خودشان را در دردسر اعتصاب می‌اندازند. ما پشت آنها را به زمین خواهیم کوباند، به زانو می‌اندازیم‌شان تا به غلط کردن بی‌افتند.»

مذاکرات این اتحادیه‌ها با اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون آمریکا (AMPTP) قرار بود که از امروز یعنی دوشنبه، آغاز شود.

متیو لوب رئیس اتحادیه بین‌المللی کارمندان تئاتر یکی از مسئله‌های حائزه اهمیت این مذاکرات را «هوش مصنوعی» خواند. او درمورد این فناوری مطرح کرد: «چنین امکاناتی باید فشار شغلی ما را کمتر کنند تا ما بتوانیم [بیشتر] در کنار خانواده‌هایمان باشیم و این زندگی را زندگی کنیم و مجبور نباشیم که هفته‌ای 80 ساعت کار کنیم. اگر چنین امکانی فراهم شود، باید نصیب ما و شغل‌ ما شود. ما از آن استفاده می‌کنیم تا کارمان را بهتر انجام دهیم.»

جکی مارتینز طراح لباس مطرح کرد که او نگران هوش مصنوعی است. او گفت: «هوش مصنوعی قطعا یک تهدید است. من احساس می‌کنم که تهیه‌کنندگان در تلاش هستند تا از اعضای بخش ما کم کنند. آنها دارند با این شیوه هزینه‌هایشان را کمتر می‌کنند: استخدام نفرات کمتری از ما.»

«هیچ چیزی بدون گروه تولید پیش نمی‌رود» یکی دیگر از شعارهای این اعتراضات است که روی تی‌شرت شرکت‌کنندگان نوشته شده است.

تابستان سال گذشته هم اتحادیه بازیگران هالیوود در اعتراض به وضع دستمزدها و تهدیدهای هوش مصنوعی، مدت کوتاهی بعد از اعتصاب اتحادیه نویسندگان هالیوود، شروع به اعتصاب کردند. این اعتصابات، یکی از طولانی‌ترین توقف‌های کاری در تاریخ صنعت سینمای آمریکا بود.

اتحادیه نویسندگان هالیوود بعد از 146 روز به اعتصاب خود پایان داد. اتحادیه بازیگران هالیوود هم سرانجام بعد از 118 روز، در 9ام نوامبر 2023 (17 آبان 1402) دست از اعتصاب برداشت. جزئیات بیشتر درباره این دو اعتصاب را در اینجا بخوانید.

درحالی که فیلمسازان هالیوودی نگران هستند که هوش مصنوعی شغل‌شان را از آنها بگیرد و به همین منظور، خواستار قانون‌گذاری درمورد استفاده از آن هستند، مستندسازان هالیوودی نگران تحریف تاریخ هستند. سال گذشته میلادی، تعداد زیادی از مستندسازان در نامه سرگشاده‌ای، نگرانی‌های خود نسبت به هوش مصنوعی را عنوان کردند. این نامه را در اینجا بخوانید.

از سال گذشته میلادی، هوش مصنوعی تبدیل به مسئله مهمی در صنعت فیلمسازی شده است. با رونمایی شرکت OpenAI از ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو خود به نام Sora، موج جدیدی از نگرانی‌ها در این صنعت ایجاد شد. برای آشنایی بیشتر با Sora، گزارش «آیا هوش مصنوعی Sora صنعت فیلمسازی را نابود می‌کند؟» را در سایت پلاتو هنر بخوانید.