به گزارش پلاتو هنر، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به انتشار تصاویر جعلی تیلور سوییفت اعلام کرد که کنگره باید قوانین مربوط به هوش مصنوعی را تصویب کند.

کاخ سفید بامداد امروز اعلام کرد که باید قانونی برای محافظت از مردم دربرابر تصاویر جعلی ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی تصویب شود. بیانیه‌ی کرین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به سؤالاتی درباره‌ی عکس‌های جعلی مستهجن از تیلور سوییفت که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، مطرح شد.

ژان پیر اعلام کرد کنگره باید اقداماتی قانونی دراین‌باره انجام دهد. او از قوانین خاصی که کاخ سفید از آن‌ حمایت می‌کند، نامی نبرد.

تصاویر جعلی تیلور سوییفت عصر چهارشنبه در ایکس منتشر شدند و یکی از آن‌ها قبل از حذف ۴۵ میلیون بازدید داشت. ایکس در حذف عکس‌ها بسیار کند عمل کرد و یک پست حدود ۱۷ ساعت فعال بود و پس از آن نیز به حساب‌های کوچک‌تر گسترش یافت.

ژان پیر می‌گوید که پلتفرم‌های اجتماعی نقش مهمی در اجرای قوانین خود برای جلوگیری از انتشار این نوع مطالب دارند. او در یک نشست خبری گفت: «ما می‌دانیم که عملکرد ضعیف قانون در این مسائل به‌طور نامتناسبی بر زنان و دختران تأثیر می‌گذارد که عمدتاً هدف آزار‌ و اذیت و سوءاستفاده‌ی آنلاین قرار می‌گیرند.»

به گفته‌ی ژان پیر، کاخ سفید پیش از این یک تیم ویژه برای مبارزه با آزار و اذیت‌های آنلاین ایجاد کرده بود؛ اما رویکرد ناقصی داشت و باید قوانینی برای حل این مشکل تصویب شود.

کنگره از سال‌ها پیش از پلتفرم‌های اجتماعی به‌دلیل شیوه‌های مدیریت محتوا انتقاد می‌کند؛ اما تاکنون موفق به توافق و تصویب مقررات نشده است.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید:

نتفلیکس ای آی را یک خطر برای خود می‌داند!

دیزنی از HoloTile رونمایی کرد؛ با خیال راحت در دنیای واقعیت مجازی غرق شوید