به گزارش پلاتوهنر به نقل از گاردین، از زمان ظهور میدجرنی و دیگر ابزارهای تولید تصویر، هنرمندان مشغول تماشا و در این فکر بوده‌اند که آیا هوش مصنوعی فرصتی بزرگ است یا تهدیدی اگزیستانسیالیستی؟ حالا بعد از روی کار آمدن لیستی متشکل از اسم 16000 هنرمندی که ادعا می‌شود میدجرنی آثار‌شان را برای آموزش هوش مصنوعی‌ خود استفاده کرده بود، جامعه هنری با انتشار فراخوانی خواستار مقابله با متخصصان این فناوری‌ها شده است.

هنرمندان بریتانیایی با وکلای دادگستری آمریکایی تماس گرفته‌اند تا شکایتی گروهی علیه میدجرنی و دیگر شرکت‌های هوش مصنوعی تنظیم کنند.

تیم فلاخ عکاس مطرح بین‌المللی و رئیس انجمن عکاسان که اسم خود او هم در این لیست قرار دارد مطرح کرد: کاری که باید بکنیم این است که دور هم جمع شویم. انتشار عمومی این فهرست اسامی، دلیل بزرگی است تا هنرمندان دور هم جمع شوند و اعتراض کنند.

متیو باتِریک یکی از وکیل مدافعان این هنرمندان بیان کرد: ما درخواست‌های زیادی از هنرمندان سرتاسر دنیا ازجمله بریتانیا داشته‌ایم.

وعده هوش مصنوعی این است که اگر بتوانید تصویری که در ذهن‌تان دارید را توصیف کنید، برایتان خلق خواهد کرد. با این وجود، این وعده محدود به این است که آیا شخص دیگری پیش از این، بخشی از تصویری که تصور می کردید را خلق کرده است یا نه. هنرمندان دریافته‌اند که میدجرنی تصاویری خلق می‌کند که خیلی شبیه اثر اصلی آنها است و به همین دلیل آنها معتقدند که که این کار همان کپی کردن اثر هنری‌شان است.

این شکایت گروهی علیه شرکت‌های DeviantArt، Runway AI، Stability AI و Midjourney تنظیم شده است. این شرکت‌ها تا 8 فوریه فرصت دارند تا نسبت به این ادعاها واکنش نشان دهند.

بیشتر بخوانید: