درباره فیلم کودا

 

خلاصه فیلم:

روبی تنها شخصی است که در میان اعضا خانواده‌اش توانایی شنیدن را دارد. هنگامی‌که تجارت ماهی گیری خانوادگی‌شان به خطر می‌افتد، وی می‌بایست با ترس ترک کردن خانواده و تحقق رویاهایش مواجه شود و…

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: امیلیا جونز، اوخنیو دربس، تروی کاتسر، فردیا والش-پیلو، دنیل دورانت و مارلی متلین

کارگردان : شان هیدر، فیلم نامه نویس: شان هیدر، تدوین : ژراود بریسون، فیلم بردار : پائولا هویدوبرو، موسیقی: ماریوس دوریس، تهیه کننده : فابریس جیانفرمی، فیلیپ روسلت، ژروم سیدوکس و پاتریک واکسبرگر، شرکت توزیع‌کننده:اپل تی‌وی پلاس ، شرکت تولید کننده : وندوم پیکچرز و پتی فیلمز، هزینه فیلم : 10 میلیون دلار،  فروش گیشه :   1.6میلیون دلار، محصول کشور : آمریکا و فرانسه

درباره فیلم :

کودا بازسازی انگلیسی زبان فیلم فرانسوی-بلژیکی با عنوان «خانواده بلیر» 2014 سال می باشد.

محل فیلمبرداری فیلم در گلوستر و ماساچوست بوده است.

این فیلم از بازیگران ناشنوا برای ایفای نقش شخصیت‌های ناشنوا استفاده می‌کند که همراه با جونز با زبان اشاره آمریکایی ارتباط برقرار می‌کنند.

کودا اولین نمایش جهانی خود را در 28 ژانویه 2021 در جشنواره فیلم ساندنس 2021 انجام داد، جایی که اپل حق پخش خود را به مبلغ 25 میلیون دلار به دست آورد. این فیلم در 13 آگوست 2021 در سینماها و از طریق سرویس پخش تلویزیونی اپل منتشر شد و تنوانست نقدهای مثبت زیادی از منتقدان دریافت کرد، با اینکه بازخورد بینندگان ناشنوا مختلف بود.

این فیلم به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2021 توسط موسسه فیلم آمریکا معرفی شد. فیلمنامه هدر ستایش شد و بازی کوتسور مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

علاوه بر این کودا برنده جوایز متعددی شد، از جمله سه نامزدی در جوایز اسکار 94 – بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای Kotsur و بهترین فیلمنامه اقتباسی – تبدیل شدن به اولین فیلمی که هم توسط یک سرویس پخش توزیع شد و هم اولین فیلمی که در فیلم ساندنس به نمایش درآمد. جشنواره برنده بهترین فیلم.این فیلم همچنین برنده جایزه انجمن تهیه کنندگان آمریکا برای بهترین فیلم سینمایی و جایزه انجمن نویسندگان آمریکا برای بهترین فیلمنامه اقتباسی شد، در حالی که بازیگران برنده جایزه انجمن بازیگران سینما برای اجرای برجسته توسط بازیگران در یک فیلم سینمایی شدند.