درباره فیلم مردی به نام اتو

خلاصه فیلم:

این فیلم درباره اتو، پیرمرد بداخلاقی است که پس از مرگ همسرش، هدف خود را در زندگی از دست داد. او که آماده پایان دادن به همه چیز است، سپس توسط یک خانواده جوان پر جنب و جوش که به خانه همسایه نقل مکان می کنند، صحبت می کند و با آن زن باردار ماریسول است که به او جرات می دهد زندگی را متفاوت ببیند.

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران:  تام هنکس، مانوئل گارسیا-رولفو، ماریانا تروینو، ریچل کلر، ترومن هنکس، مایک بیربیگلیا و کیلی هایمن

کارگردان : مارک فورستر، فیلم نامه نویس: دیوید مگی بر پایه مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن، تدوین : مت چِسه، فیلم بردار : ماتیاس کونیگزویزر، موسیقی:  توماس نیومن، تهیه کننده : فردریک ویکستروم نیکاسترو ریتا ویلسون تام هنکس گری گوتزمن، شرکت توزیع‌کننده:، گروه سینمایی سونی پیکچرز، شرکت تولید کننده : کلمبیا پیکچرز و اس‌اف، هزینه فیلم :  50 میلیون دلار، فروش گیشه :  ۱۰۶٫۴ میلیون دلار، محصول کشور : آمریکا

درباره فیلم :

این دومین اقتباس سینمایی از رمان مردی به نام اوه در سال 2012 اثر فردریک بکمن است. این یک بازسازی آمریکایی از فیلم سوئدی به همین نام در سال 2015 به نویسندگی و کارگردانی هانس هولم است.

در دسامبر سال ۲۰۱۷ بود که اعلام شد تام هنکس در فیلم انگلیسی زبانی که توسط «پلی‌تن» تهیه شده، بازی خواهد کرد. در ژانویه سال ۲۰۲۲ اعلام شد که مارک فوستر کارگردان و دیوید مگی نویسندۀ این فیلم می باشند.

فیلمبرداری این فیلم در فوریه سال ۲۰۲۲ در شهر «پیتسبرگ» واقع در ایالت پنسیلوانیا آغاز شد و در می همان سال به پایان رسید.

موسیقی متن این فیلم در فهرست نهایی جایزه اسکار برای بهترین موسیقی قرار گرفته است.