نام فیلم:

 در جبهه غرب خبری نیست

خلاصه داستان:

این فیلم تجربیات و پریشانی یک سرباز جوان آلمانی در جبهه غرب در طول جنگ جهانی اول را به تصویر می کشد.

درباره فیلم:

در جبهه غرب خبری نیست (All Quiet on the Western Front) یک فیلم آلمانی ضد جنگ به کارگردانی «ادوارد برگر»است. این فیلم از روی رمانی به همین نام به نویسندگی «اریش ماریا رمارک» ساخته شده است و پیشتر در سال 1930 به کارگردانی لوئیس مایلستون اولین نسخه ی سینمایی از این رمان ساخته شده بود.

آلمان این فیلم را به عنوان نماینده کشورش در بخش بهترین فیلم های بین الملل در نود و پنجمین دوره جوایز اسکار انتخاب کرده است. کارگردان این فیلم در مصاحبه ای درمورد فیلمـش گفته “من هم مثل همه فیلم های آمریکایی و انگلیسی زیادی تماشا می کنم و گهگاه فیلم های جنگی یا ضدجنگ در میان آن ها هست. آن ها به شدت سرگرم کننده هستند. اما احساس می کنم آن ها هیچ وقت دیدگاهی که من به جنگ دارم را ندارند؛ دیدگاهی که من به عنوان یک آلمانی به جنگ دارم.

اریش ماریا رِمارک کتاب خود را با الهام از تجربه‌های خود نویسنده به عنوان یک سرباز آلمانی در جنگ جهانی اول نوشته شده است. این اثر ادبی به خاطر تصویر واقع‌گرایانه‌اش از ترس‌های جنگ و رنج‌های سربازان در طول جنگ و پس از آن تحسین شده است.

کارگردان از یک منطقه نظامی و فرودگاهی در شمال پراگ برای فیلمبرداری صحنه‌های جنگی و حضور سربازان در میدان نبرد استفاده کرد. این منطقه گل‌آلود بسیار بزرگ به اندازه ده زمین فوتبال است.

از نکات قابل توجه دیگر باید اشاره کرد فیلیکس گرامِرِر در اولین تجربه بازیگری خود در سینما، برای رسیدن به بدنی مناسب برای ایفای نقش اصلی این فیلم  که مجبور شد جلیقه‌ای ده کیلویی را تن کند و برای چند ماه، روزی ده کیلومتر بدود. جالب‌تر این‌که است.

هم چنین این فیلم گران‌ترین فیلم آلمانی در تاریخ نتفلیکس است.

هم چنین در مراسم اسکار  برنده جوایز بهترین فیلم بین‌المللی، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی تولید و بهترین موسیقی متن شده است.

عوامل:

کارگردان:  ادوارد برگر

بازیگران: دانیل برول، آلبرشت شوخ، سباستین هالک

فیلم نامه نویس: ایان استوکل، لسلی پترسون، ادوارد برگر

 تدوین : سون بودلمن

فیلم بردار : جیمز فرند

موسیقی: فولکر برتِلمان (معروف به هائوشکا)

تهیه کننده : دانیل برول، دنیل مارک دریفوس، مالته گرونرت، کلایو بارکر، مارک توبروف، لسلی پاترسون، ایان استوکل

شرکت توزیع کننده:

نتفلیکس

محصول کشور:

آلمان ، آمریکا

موسیقی فیلم:

 

 

تیزر فیلم: