به گزارش پلاتو هنر، صبح امروز سه شنبه 9 آبان ماه نشست رسانه‌ای نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، امیرناصر جاوید قائم مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل و سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در ابتدای این نشست خبری عنوان کرد: موزه هنرهای معاصر تهران به عنوان مهم‌ترین موزه غرب آسیا به زودی میزبان اتفاقی متفاوت خواهد بود. در این راستا که موزه باید متناسب با اتفاقات روز دنیا کنشگری فعال داشته باشد. شاید برای نخستین بار باشد که ما به جز دوسالانه‌های کارتون و کاریکاتور یک نمایشگاه کامل در حوزه کارتون و کاریکاتور برگزار می‌کنیم.

امیرناصر جاوید قائم مقام رئیس حوزه هنری در حوزه بین‌الملل تصریح کرد: مهم ترین دلیل توجه ما به آمریکای لاتین حجم بالای اشتراکات فرهنگی و تفکری مخصوصا در مبارزه با استکبار جهانی است. امیدواریم با این رویداد تعاملات ما با آمریکای لاتین و هنرمندان این کشورها قوت بگیرد.

سید مسعود شجاعی‌طباطبایی بیان کرد: از شروع اتفاقاتی که در حوزه بین الملل رخ داد ما با هنرمندان مطرح امریکای لاتین آشنا شدیم و عزیزانی از این جغرافیا در ایران آثارشان را عرضه کردند. این اتفاق مهمی است و این نمایشگاه حاصل تلاش و استمرار تعامل ما با این منطقه در بیش از ۳۰ سال است.

او درباره تعداد آثار این نمایشگاه گفت: در این نمايشگاه در مجموع ۴۰۰ اثر از ۱۵ کشور آمریکای لاتین ارائه می‌شود. یک گالری هم به غزه و طوفان الاقصی اختصاص دارد. رویکرد آثار ضداستکباری است.

در پایان نشست از پوستر این نمایشگاه با طراحی مسعود نجابتی رونمایی شد.

۱۱ تا ۲۸ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله میزبان مخاطبان است.