به گزارش پلاتوهنر، آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ظهر امروز مورخ 9 بهمن 1402 در ساختمان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این برنامه محمود سالاری (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، کاظم نظری (مدیرکل اداره هنرهای نمایشی)، محمدصادق باطنی (سرپرست شبکه کودک سیما)، مهران فاطمی (استاندار یزد) و حسین سبزواری (فرماندار شهرستان اردکان) و امیر مشهدی‌عباس (دبیر جشنواره)، مجید قناد، شهرام کرمی و… حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه درمورد سیاست‌های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان صحبت شد و در ادامه تفاهم‌نامه و احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری و مسئولان برگزارکننده، توسط سالاری امضا و به نام‌بردگان اهدا شد.

در پایان نیز از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

امیر مشهدی‌عباس دبیر این جشنواره درمورد طراحی پوستر گفت: ما معتقدیم بچه ها قبل از اینکه تئاتر بازی کنند می‌توانند زندگی که تجربه نکرده‌اند را زندگی کنند و بهترین تصمیم را برای خودشان بگیرند به همین خاطر از المان خنده و گریه برای طراحی این پوستر استفاده کردیم.

او ادامه داد: رنگ‌هایی که در این پوستر استفاده شده رنگ‌های ایرانی هستند. در حال حاضر 6 رنگ ایرانی در جهان ثبت شده که در طراحی پوستر نیز از آنها استفاده شده است. حمید زریباف طراح این پوستر تمام تلاشش را کرده که پوستر جشنواره به فضای یزد و اردکان نزدیک باشد و فضای باطراوتی خلق کند. رنگ پس زمینه این پوستر به کویر یزد و رنگ‌های شاد نیز به طبیعت شهر اردکان نزدیک است.