خلاصه داستان فیلم آخر اسکورسیزی:

فیلم آخر اسکورسیزی به قتل‌های اکلاهما در دهه ۱۹۲۰، به دنبال کشف نفت در زمین‌های قبیله سرخ‌پوستِ اوسیج‌ها می‌پردازد.

آخرین فیلم اسکورسیزی

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، جسی پلمونس، لیلی گلداستون، برندن فریزر و جان لیسگو.

کارگردان:  مارتین اسکورسیزی، فیلم نامه نویس: اریک راث، تدوین : تلما شونمیکر، فیلم بردار : رودریگو پریتو، موسیقی: رابی رابرتسون، تهیه کننده : لئوناردو دی‌کاپریو، دن فریدکین، اما تیلینگر کوسکوف، مارتین اسکورسیزی و بردلی توماس، محصول کشور:آمریکا.

فیلم آخر اسکورسیزی

درباره فیلم:

آخرین فیلم اسکورسیزی سپس در ۶ اکتبر ۲۰۲۳ در سینماهای منتخب اکران محدودی خواهد داشت و به‌وسیله پارامونت پیکچرز در ۲۰ اکتبر اکران گسترده خود را در ایالات متحده آغاز خواهد کرد. این فیلم همچنین برای انتشار استریمینگ نامشخصی در اپل تی‌وی پلاس برنامه‌ریزی شده‌است.

این هفتمین همکاری مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی کاپریو خواهد بود و یازدهمین همکاری اسکورسیزی و رابرت دنیرو در صورت در نظر گرفتن فیلم کوتاه « The Audition» خواهد بود. همچنین این چهارمین باری است که دنیرو و دی کاپریو در یک فیلم (کوتاه یا بلند) با هم ظاهر می شوند. با این حال، این اولین باری است که اسکورسیزی، دنیرو و دی کاپریو در یک فیلم سینمایی با هم همکاری خواهند کرد.

از سال 2017 شایعه شده بود که رابرت دنیرو یکی از بازیگران اصلی این پروژه است تا اینکه سرانجام در اینستاگرام توسط مارتین اسکورسیزی در 29 ژوئیه 2019 تایید شد که دنیرو نقش ویلیام هیل را در این فیلم بازی خواهد کرد.

«قاتلان ماه کامل» به‌وسیله سیکلیا پروداکشنز متعلق به اسکورسیزی و اپین وی پروداکشنز متعلق به دی‌کاپریو تولید شد و به‌وسیله پارامونت پیکچرز اکران خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری این فیلم بالاترین مبلغی است که تا به حال صرف تولید فیلمی در ایالت اکلاهما شده‌است. این فیلم افتتاحیه جهانی خود را در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در مه ۲۰۲۳ خواهد داشت و در ۶ اکتبر اکران خواهد شد.

در ابتدا قرار بود فیلمبرداری این پروژه در مارس 2020 آغاز شود، اما تولید آن به دلیل همه گیری کووید-19 به حالت تعلیق درآمد. در طول تاخیر، فیلمنامه بازنویسی شد زیرا لئوناردو دی کاپریو می خواست برخی چیزها تغییر کند که اریک راث و دی کاپریو در مورد آن اختلاف نظر داشتند. به گفته راث، او 50 درصد و دی کاپریو 50 درصد را از آن خود کردند.

این فیلم اولین فیلم سینمایی درباره قتل های اوسیج نیست. تراژدی های «تپه های اوسیج» (1926) اثر جیمز یانگ دیر در سال 1926 یعنی نزدیک به یک قرن پیش منتشر شد. فیلم‌های بعدی مانند «داستان اف‌بی‌آی» (1959) نیز قتل‌ها را به تصویر می‌کشند. فیلم قبلی، «داستان اف‌بی‌آی» (1959)، حاوی بخشی بود که داستان قتل‌های اوسیج و دخالت اف‌بی‌آی را بیان می‌کرد. بازیگران بومی آمریکایی، چیف یولاچی، ادی لیتل اسکای و وینسنت سنت سیر (از خویشاوندان رد وینگ) در این فیلم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

 اولین پوستر رسمی «جوکر ۲» منتشر شد