به گزارش پلاتو هنر، شب گذشته کنسرت «خاطره‌سازها» شب گذشته 16 آبان ماه 1402 در تالار وحدت سانس 21:30 برگزار شد.

این کنسرت در قالب کنسرت نوستالژی‌های پاپ به سرپرستی محمدرضا چراغعلی برگزار شد. رهبر ارکستر علی فرهنگی است.

کنسرت «خاطره‌سازها» ظرفیت اجرا در سالنی بزرگ‌تر را دارد

در این کنسرت پیشکسوتان موسیقی پاپ همچون قاسم افشار، چنگیز حبیبیان، حمید غلامعلی و مهدی مقدم به عنوان خوانندگانی که پیشرو در آغاز موسیقی پاپ پس از انقلاب در کشور بودند، روی صحنه اجرا کردند.

این اجرا توسط قاسم افشار با دو قطعه «جوونی» و «زنجیری» آغاز شد. سپس چنگیز حبیبیان به صحنه آمد و دو قطعه «خاطره» و «خبرین وارمی» را خواند.

در ادامه آهنگ‌های «وسعت سبز» با شعری از سهیل محمودی و آهنگ شادمهر عقیلی، آهنگ «تقاص» با آهنگسازی و تنظیم محمدرضا چراغعلی و ترانه‌‌سرایی سجاد عزیزی‌آرام توسط حمید غلامعلی اجرا شد. در پایان دور اول اجراها مهدی مقدم خواننده جوان روی صحنه تالار وحدت آمد و دو آهنگ «سونامی» و «قصه» را اجرا کرد.

در دور دوم اجراها قاسم افشار دو قطعه «آرامش» و «زندگی»، چنگیز حبیبیان دو آهنگ خاطره‌انگیز «تب عشق»، «حیدر بابا»، حمید غلامعلی دو قطعه «آقای حکایتی»، «عاشقانه» و مهدی مقدم دو آهنگ «نیستی»، «خیلی بد شد» را در بخش های جداگانه اجرا کردند.

در پایان کنسرت هر 4 خواننده به صحنه آمدند و اجرای «خاطره سازها» را به نام «تنها صداست که می‌ماند» را به صورت گروهی برای تماشاگران اجرا کردند.

نورپردازی ناهماهنگ سالن اجرا به چشم می‌خورد

آنچه در کنسرت خاطره‌ساز ها به چشم می‌خورد سالن نامناسب برای این اجرا است. تالار وحدت با نورپردازی ناهماهنگ و کیفیت صدای پایین سالن مناسبی برای برگزاری کنسرت «خاطره‌سازها» نبوده‌است. به نظر می‌رسد این 4 خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ ظرفیت اجرایی بهتر در سالنی بزرگ‌تر را دارند. با این وجود این کنسرت نوستالژیک با همین تعداد محدود توانست توجه مخاطبان خود را به خود جلب کند. در قسمتی از اجرا قاسم افشار از ارکستر خود خواست صدای موسیقی را قطع کنند، با این حرکت توجه سالن را جلب کرد که این اجرا پلی بک نیست و همه چیز واقعی است.

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

خاطره‌سازها دوباره روی صحنه می‌روند

هنوز یخ بین خاطره‌سازها و نسل جوان شکسته نشده است