جورج فورمن افسانه‌ بزرگ بوکس | خلاصه داستان، اسامی بازیگران و اطلاعات فیلم

 

خلاصه داستان:

فیلم روایت زندگی بوکسور پرآوازه، جورج فورمن، را به تصویر می کشد؛ از کودکی سخت او گرفته تا رها کردن بوکس، کشیش شدن و بازگشتن به صحنه مسابقات به عنوان پیرترین قهرمان بوکس سنگین وزن تاریخ.

 

جورج فورمن بزرگبازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: کریس دیویس، فارست ویتاکر و سالیوان جونز، جاسمین ماتیوس، جان ماگارو، لارنس گیلیارد جونیور و سونیا سون.

کارگردان: جورج تیلمن جونیور، نویسنده: جورج تیلمن جونیور و فرانک بالدوین، مدیر فیلمبرداری: دیوید تاترسال و جان ماتیسیاک ، تدوین: الکس بلات و کریگ هیز ، موسیقی: مارسلو زارووس، شرکت تولید کننده: ماندلی پیکچرز و آفیرم فیلمز، شرکت توزیع کننده: سونی پیکچرز، تهیه کننده: دیوید زلون.

 

 

 

 

درباره فیلم:

جورج تیلمن جونیور براساس فیلمنامه‌ای از خودش و فرانک بالدوین (که خود بر مبنای قصه‌ای از این دو و دن گوردون نوشته شده)، جورج فورمن بزرگ را مقابل دوربین برده است. در کارنامه تیلمن کارگردانی فیلم‌هایی مانند «مردان افتخار» با بازی رابرت دنیرو و شارلیز ترون، «سریع‌تر» با بازی دواین جانسون و «نفرتی که تو می‌کاری» ، دیده می‌شود. او همچنین اپیزودهایی از مجموعه‌های تلویزیونی «لوک کیج مارول»، «قدرت»، «این ما هستیم» و «برای زندگی» را کارگردانی کرده است.

از دیگر عوامل برجسته جورج فورمن بزرگ می‌توان به حضور دیوید تاترسال به عنوان فیلمبردار و مارسلو زارووس به عنوان آهنگساز اشاره کرد. تاترسال که برنده جوایزی همچون امی شده، فیلم‌هایی مانند هواپیمای محکومین، مسیر سبز و دفتر مرگ را فیلمبرداری کرده است. زارووس یک آهنگساز و نوازنده پیانو اهل برزیل است که آهنگسازی فیلم‌های زیادی از جمله آب عمیق، گناهکار و آب‌های تیره در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

شخصیت های فیلم:

کریس دیویس که با بازی در نقش شخصیت تریسی در سریال موفق دونالد گلاور برای شبکه اف‌ایکس به نام آتلانتا شناخته می‌شود، شخصیت اسطوره‌ای جرج فورمن را در اینجا به تصویر می‌کشد. دیترویت و فیلم نامزد اسکار یهودا و مسیح سیاه و اثر مطرح دیگری هستند که دیویس در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است.

فارست ویتاکر در نقش داک برودس، مربی و تمرین‌دهنده جرج فورمن، حضور دارد. در کارنامه ویتاکر یک جایزه اسکار بخاطر بازی در نقش دیکتاتور اوگاندایی، عیدی امین، در فیلم آخرین پادشاه اسکاتلند و یک نخل طلای کن برای بازی در نقش نوازنده افسانه‌ای جاز، چارلی پارکر در فیلم پرنده به کارگردانی کلینت ایستوود، دیده می‌شود. ویتاکر که همچنین نخل طلای افتخاری کن سال ۲۰۲۲ را کسب کرده، در فیلم‌های مطرح دیگری مانند گوست داگ: سلوک سامورایی جیم جارموش، جسد دزدها آبل فرارا و ورود دنی ویلنوو، حضور پیدا کرده است. البته نقش داک برودس را در ابتدا قرار بود مایکل کی. ویلیامز بازی کند اما پس از مرگ نابهنگام او در سپتامبر ۲۰۲۱، ویتاکر برای ایفای این نقش انتخاب شد.

سالیوان جونز تازه‌کار در نقش محمد علی در کنار جان ماگارو، لارنس گیلیارد جونیور، سونیا سن، جاسمین متیوز و شین مامپرمیر، از دیگر بازیگران جرج فورمن بزرگ هستند.

مطالب خواندنی فیلم :

1.کارگردان جروج تیلمن جونیور نمی‌خواست از کت و شلوار چاق یا جلوه‌های بصری استفاده کند تا تحولی را که فورمن از دوران ابتدایی‌اش تا زمانی که از دوران بازنشستگی خارج شد و در چهل سالگی به بوکس بازگردد، نشان دهد. فیلمبرداری به دو بلوک تقسیم شد. ابتدا برای فیلمبرداری صحنه هایی که فورمن در اوج خود است و بعداً برای زمانی که در چهل سالگی است. خدمه 6 هفته مرخصی گرفتند تا کریس دیویس بتواند برای قسمت آخر فیلمبرداری هزینه کند. دیویس دستورات بسیار دقیقی در مورد میزان کالری دریافتی در روز بسته به رژیم تمرینی خود داشت، اما این بازیگر فراتر از آن رفت و روزانه 7000 کالری مصرف کرد تا وزن لازم را به دست آورد. او در عرض شش هفته از 225 به 275 رسید و در نهایت به 282 رسید.

2. نام اصلی فیلم، “قلب شیر” بوده است.

3. جورج فورمن چهار بار ازدواج کرده است، اما تنها ازدواج اول و چهارم (و فعلی) او در فیلم پوشش داده شده است. بنا به دلایلی نام همسر اول او در فیلم از «آدرین» به «پائولا» تغییر یافته است.

4. جورج فورمن و فارست ویتاکر هر دو در شرق تگزاس به دنیا آمدند. فورمن در مارشال و ویتاکر در لانگ ویو.

5.در بازسازی راند هشتم ناک داون فورمن در زئیر، باید حدود 30 تا 40 بار فیلمبرداری می شد تا ترکیب معروف سه پانچ درست شود.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:

«شهرک»، فیلم جدید ساعد سهیلی