درباره فیلم  ” آواتار: راه آب”

 

خلاصه داستان:

این فیلم بازگوکننده ی مشکلاتی است که خانواده سالی (جیک، نیتیری و بچه‌هایشان) با آن رو به رو هستند و نبرد هایی را به تصویر می کشد که برای حفظ جانشان انجام می دهند و در نهایت مصیبت‌هایی که متحمل می‌شوند.

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: ساموئل هنری جی “سم” ورثینگتون، زوئی سالدانیا، سوزان الکساندرا ویور، استیون لانگ، کیت الیزابت وینسلت

کارگردان: جیمز کامرون، فیلم نامه نویس: جیمز کامرون، ریک یافا و آماندا سیلور، داستان پرداز: جیمز کامرون، ریک یافا، آماندا سیلور، جاش فریدمن و شین سالرنو، موسیقی: سیمون، مدیر فیلمبرداری: راسل کارپنترفراگلن، شرکت تولید کننده: لایتستورم سرگرمی یا لایتستورم اِنترتینمنت

درباره فیلم :

پیش از یک دهه از اولین قسمت فیلم آواتار که در سال 2009 ساخته و به نمایش گذاشته شده است، می گذرد. حال قسمت دوم بعد از سیزده سال، با عنوان راه آب به سالن های سینما برگشته است.

فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در آگوست 2017 آغاز شد و پس از سه سال فیلمبرداری در سال 2020 به پایان رسید. بودجه تولید این فیلم ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار بوده است که یکی از پرهزینه ترین فیلم های تاریخ هم به حساب می آید.

بازیگرانی همچون سام ورتینگتون، زوئی سالدانا و سیگورنی ویور، ربع قرن پس از همکاری با کامرون در این فیلم با او همکاری کرده اند.

جیمز کامرون از زیبایی آب ها در اندونزی و نوع زندگی، شکل خانه ها و سقف های بافته شده خانه های قبیله باجو الهام گرفته است.

همچنین وی در مصاحبه ای گفته است که آواتار و مستند سوپر نچرال هر دو هدف مشترکی دارند، تشویق و ترغیب مردم که دوباره به طبیعت اهمیت دهند.

از نکات تکنیکی این قسمت، بکارگیری اولین دوربین متحرک دیجیتال فول فریم سونی است که فیلم با آن ساخته شده است.

مدیر فیلمبرداری این فیلم برای تایتانیک کامرون برنده جایزه اسکار شده است.

راه آب در 16 دسامبر به بیش از 160 زبان در سراسر جهان منتشر شد.

علی رغم اینکه گفته می شود مجموعه آوتار در 5 قسمت خواهد بود، جیمز کامرون در گفتگویی به احتمال یک سه گانه اشاره کرده است.

موسیقی فیلم:

 

تیزر فیلم: