به گزارش پلاتو هنر، در نخستین روزهای سال 1403 سقف قیمت بلیت‌ کنسرت‌ها برای تازه‌ترین سانس‌هایی که بلیت‌فروشی خود را آغاز کرده‌اند، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

با توجه به اینکه بلیت‌های کنسرت سال گذشته با سقف قیمت 790 به فروش می‌رسید، در نخستین روزهای سال جدید با افزایش 12 درصدی قیمت‌ها و افزایش قیمت 795 به 895 هزار تومان روبه رو شده‌ایم.

البته سالن برگزاری کنسرت و محبوبیت خواننده‌ای که روی صحنه می‌رود هم در تعیین این فیلتر قیمت بی‌تاثیر نیست.

در ادامه به سانس‌هایی که بلیت فروشی خود را تا به امروز آغاز کرده‌اند، نگاهی می‌اندازیم:

بلیت فروشی کنسرت‌ها در هتل اسپیناس پالاس با رنج قیمتی 490 الی 895 هزار تومان برای یک خواننده مطرح و رنج قیمتی با حداقل قیمت متفاوت 435 هزار تومان برای خواننده دیگر که به نسبت طرفدارهای کمتری دارد، انجام می‌شود.

بلیت‌فروشی کنسرت‌ها در سالن میلاد نمایشگاه در سال گذشته هم نسبت به هتل اسپیناس با قیمت های کمتری انجام می‌شد و در سال جدید هم با رنج قیمتی 300 الی 895 به فروش می‌رسد.

با افزایش ناگهانی بلیت‌های کنسرت انتظار می‌رود کنسرت‌های بهاری با استقبال کمتری رو به رو شوند و تمام بلیت‌های سالن های اجرا به فروش نرسند.

با وجود اینکه ماه محرم و صفر و تعطیلی دو ماه کنسرت ها نیز پیش روی فعالان عرصه موسیقی قرار دارد، سیاست‌های افزایش سالیانه بلیت‌های کنسرت باید به صورتی انجام شود که به خوانندگان و به صورت متقابل طرفداران لطمه‌ای وارد نشود.

افزایش قیمت بلیت کنسرت نیز مانند بلیت سینما در یک سال عرف جامعه است، اما با وجود شرایط اقتصادی و امکانات محدود سالن‌های برگزارکننده کنسرت‌ها این میزان افزایش ناگهانی بلیت‌های کنسرت با امکانات فعلی سالن‌ها منطقی نیست، بهتر بود این تغییر قیمت‌ها پس از دو ماهه تعطیلی کنسرت‌ها با پایان ماه محرم و صفر انجام می‌شد و یا حداقل به سالن‌هایی که کنسرت ها در آن‌ها برگزار می‌شود کمی رسیدگی صورت می‌گرفت.

سمیرا اسدیان