به گزارش پلاتو هنر، پانزدهمین قسمت از بازی «پدرخوانده» دوشنبه هفتم فروردین 1402 در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شد.

این قسمت به سومین رقابت از فینال رقابت‌ها اختصاص داشت. فهرست بازیکنان سومین فینال «پدرخوانده» به ترتیب ورود بدین شرح است: سید علی صالحی، باربد بابایی، شیدا یوسفی، امیرعلی نبویان، علی صبوری، کیمیا بابائیان، بهنام تشکر، شکیب شجره، امیرحسین رستمی، بهاره افشاری و مجید واشقانی. کامبیز دیرباز هم مثل همیشه به‌عنوان گرداننده بازی حضور دارد.

در این مطلب نگاهی به نکات جذاب قسمت تازه «پدرخوانده» انداخته‌ایم.

مطابق اکثر قسمت‌ها، در ابتدای قسمت پانزدهم «پدرخوانده» هم شاهد چند شوخی بامزه هستیم. دیرباز در همان ابتدای مسابقه گفت که امروز با سلاح پر آمده است و خودش در قسمت‌هایی از بازی شلیک خواهد کرد. او پس از این حرف بلافاصله به سمت هر کدام از میزها تیری شلیک کرد و همین مقدمه‌ای بود برای چند شوخی بامزه. به‌عنوان مثال امیرعلی نبویان به این اشاره کرد که باید وقتی از تیم طراحی لباس مسابقه بگیرد! باربد بابایی و مجید واشقانی هم به بهانه شلیک‌های دیرباز با سید جواد هاشمی و تیپ مشهوری که در طول دوران بازیگری‌اش بازی کرده است شوخی‌های جالبی انجام دادند.

سخت است که در مسابقه «پدرخوانده» شنونده شوخی‌های جذابی باشیم و به یاد طنازی‌های امیرمهدی ژوله نیفتیم. در سومین فینال «پدرخوانده» هم بعد از شوخی‌های دیرباز، نبویان، بابایی و واشقانی، بازیکنان از امیرمهدی ژوله هم یاد کرده و به این اشاره کردند که جای او در این مسابقه خالی است.

برخلاف دو فینال قبلی که هر کدام مدت زمانی حدود 160 دقیقه داشتند، فینال سوم «پدرخوانده» با زمان 122 دقیقه‌ای یکی از قسمت‌های نسبتا کوتاه این بازی بود. در قسمت‌های کوتاه‌تر، معمولا بازی به‌سرعت به سمت یکی از دو طرف مسابقه تغییر جهت می‌دهد. اما پیشنهاد ما این است که گول زمان کوتاه «پدرخوانده» پانزدهم را نخورید!

ترکیب بازیکنان مافیا در سومین فینال «پدرخوانده» را می‌توان یکی از گزینه‌های جذاب‌ترین تیم مافیای تمام این پانزده قسمت دانست! تعدادی از بهترین بازیکنان قسمت‌های قبلی «پدرخوانده» در این قسمت در تیم مافیا قرار گرفته‌اند. البته دست شهر هم با حضور برخی از بازیکنان کارکشته، به‌هیچ وجه خالی نیست.

یکی از نکات جالب این بود که اعضای مافیا، به محض شناسایی همدیگر شروع به طراحی یک نقشه مدون برای ادامه راه کردند. به‌ندرت شاهد چنین برنامه‌ریزی دقیقی از سوی تیم مافیا بوده‌ایم.

شاید بتوان قسمت پانزدهم «پدرخوانده» را یکی از خوش‌ریتم‌ترین قسمت‌های این بازی دانست. یکی از دلایل جذابیت این قسمت، بازی ریسکی تیم مافیا است که عملا اجازه طولانی‌شدن را به مسابقه نمی‌دهد اما در عوض باعث کاهش پیش‌بینی‌پذیری مسابقه شده است.

احتمالا همه ما داستان خرگوش و لاک‌پشت را شنیده‌ایم. اتفاقی که در سومین فینال «پدرخوانده» رخ داد بی‌شباهت به این داستان معروف نیست. گاهی اوقات اطمینان از موفقیت می‌تواند بزرگ‌ترین سم باشد. درسی که قسمت جدید «پدرخوانده» به ما می‌دهد این است که گاهی بهتر است وقتی همه‌چیز در ظاهر دارد در مسیر درست پیش می‌رود، به همه‌چیز شک کنیم وگرنه ممکن است به‌سختی مجازات شویم.

کامبیز دیرباز در انتهای مسابقه به این اشاره کرد که این قسمت از «پدرخوانده» را می‌توان در تاریخ بازی‌های مافیا ثبت و در آموزشگاه‌های مافیا تدریس کرد. به نظر می‌رسد این حرف را می‌توان توصیف مناسبی از مسیری دانست که در سومین فینال «پدرخوانده» شاهد بودیم.

آریا قریشی