به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه هنر‌های تجسمی «معجزه هنر» شامل آثار نقاشی، عکاسی، حجم، خوشنویسی، تذهیب و دیجیتال‌آرت با تکنیک‌های مختلف از ۲۵ تا ۳۰ بهمن‌ماه در فضای مجازی برپا بود.

آیناز زارعی، کیوریتور «معجزه هنر» درباره این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه «معجزه هنر» مانند سایر نمایشگاه های پیشین با هدف حمایت و همراهی هنرمندان عزیز کشور راه اندازی شد. تعدادی از هنرمندان در یک برهه زمانی تا اندازه ای کم‌ کار شده بودند و‌ شاید این نمایشگاه عاملی هر چند کوچک بود برای عزیزانی که نیاز به انرژی و انگیزه بیشتر برای فعالیت هنری و بیشتر دیده شدن داشتند، تا کمی فعالیت هنریشان را جدی تر بگیرند و برای موفقیت بیشتر تلاش کنند که این روند برای من رضایت و سعادت به همراه خواهد شد. علاوه بر آن تعدادی از هنرمندان در این نمایشگاه شرکت کردند که تا قبل آن سابقه شرکت در هیچ نمایشگاهی نداشتند و اولین تجربه حرفه ای آنها به شمار می آمد و خوشحالم که در این موفقیت همراه آنها بودم. البته این نمایشگاه به لحاظ اینکه به صورت مجازی در منطقه آزاد کیش برگزار شده با سایر نمایشگاه های قبلی متفاوت است.

او درباره تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی ادامه داد: بعد از برگزاری چندین نمایشگاه به صورت حضوری، تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی را لازم دیدم و تجربه متفاوتی داشت. با توجه به اینکه بسیاری از گالری ها همچنان فعالیت خود را به صورت مجازی ادامه می‌دهند، ایده برگزاری نمایشگاه مجازی در ذهنم ایجاد شد و از انجایی که قصد برگزاری نمایشگاه خارج از محدوده تهران را داشتم هماهنگی لازم با گالری نوگرا انجام شد و از جمله گالری هایی هستند که فعالیتشان را در چند ماهه اخیر به صورت مجازی دنبال می کنند، بنابراین با شرایط من به عنوان برگزار کننده همخوانی داشت و منجر به این تجربه خوب و متفاوت شد.

این کیوریتور توضیح داد: شخصا بسیار از برگزاری و روند فعالیت نمایشگاه به صورت مجازی رضایتمند هستم و از استقبال بسیار خوبی از جانب هنرمندان، شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان برخوردار بوده است، زیرا مهمترین مساله از نظر من کیفیت بوده که در این نمایشگاه به خوبی حفظ شده است، به نوعی که بسیاری از هنرمندان رغبت بیشتری به شرکت در نمایشگاه های مجازی پیدا کردند، زیرا در بسیاری از نمایشگاه های حضوری بازدید در فضای گالری انجام میشود و به طبع محدود است، ولی در فضای مجازی با بازدید نامحدود و گاها بین المللی روبرو هستیم که سبب رضایت بیشتر هنرمندان می شود.

زارعی تصریح کرد: قطعا اولین بار نیست که نمایشگاهی به صورت مجازی برگزار می شود. برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی به صورت مجازی سالهاست که در ایران و اقصی نقاط جهان وجود دارد و تا به امروز هم نمایشگاه های بسیاری در ایران با این شرایط برگزار شده اند و چون سطح کیفی خوبی داشتند همین مساله منجر به تکرار آن شد، البته این اواخر نمایشگاه های مجازی بیشتری به چشم می خورد

او درباره نمایشگاه دائمی اظهار کرد: با توجه به اینکه طراحی و اطلاع رسانی در سایت های خبری (سوشیال مدیا) و هماهنگی های مربوط به نمایشگاه به درستی و در زمان مناسب انجام شده بود، بنابراین بازدیدکنندگان و هنردوستان از برگزاری نمایشگاه مطلع شدند و در زمان برگزاری، نمایشگاه از بازدید خیلی خوبی برخوردار بود. البته که ۵ روز به عنوان زمان برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شد ولی آثار به صورت دائم و نامحدود در پیج‌های مربوطه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفتند

زارعی توضیح داد: عنوان نمایشگاه با ترکیب واژه هنر قطعا تا چندین نمایشگاه آتی ادامه پیدا خواهد کرد. نمایشگاه هایی که تا به امروز برگزار شدند مجموعه ای بهم پیوسته هستند که به نوعی در ادامه و تکمیل نمایشگاه قبلی ظاهر می‌شوند و البته در زمان‌های ناپیوسته و متفاوت. فکر می کنم نمایشگاه هایی که با این روند طراحی و برگزار می شوند بیشتر در اذهان هنرمندان و بازدیدکنندگان ماندگار می شود و به لحاظ بصری و ذهنی شاید جذابیت بیشتری برای مخاطبان ایجاد کند. با توجه به اینکه تعدادی از هنرمندان در اکثر این نمایشگاه ها حضور داشتند، علاوه بر انتخاب و ترکیب واژه هنر در طراحی پوستر هم یک ایده به صورت پایه در نظر گرفته شده که در تمامی این نمایشگاهها با کمی تغییرات جزئی طراحی و اجرا میشود، البته که ایده های زیادی برای برگزاری نمایشگاهها در نظر دارم اما زمان اجرای ایده جدید بعد از پایان این مجموعه ها خواهد بود.

این کیوریتور در پایان درباره نمایشگاه بعدی خود گفت: نمایشگاه بعدی حدودا ابتدای سال آینده برگزار خواهد شد. با توجه به رضایتی که از جانب هنرمندان، بازدیدکنندگان و خودم داشتم احتمال می دهم که نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود و کاملا بستگی به شرایط و‌ فعالیت گالری مورد نظر و مکان برگزاری نمایشگاه خواهد داشت. البته برگزاری نمایشگاه حضوری با توجه به جذابیت و حس خوبی که در فضای گالری ایجاد می‌شود همچنان برای من و بسیاری از هنرمندان که تمایل به حضور فیزیکی در گالری دارند از ارزش بالایی برخوردار است و طبعا نباید از برگزاری نمایشگاه حضوری غافل شد و برای جلب رضایت همه جانبه هنرمندان باید در برنامه در قرار داد.

آثار راه‌یافته به نمایشگاه «معجزه هنر» همچنان در صفحه‌های «گالری نوگرا» و «آیتیست‌گروپ» با نشانی اینستاگرام «nogara__gallery» و «aynazzareii» در دسترس علاقه‌مندان هنر‌های تجسمی قرار دارد.