آخرین روز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر با استقبال تماشاگران از نمایش «لیزای بیچاره» کار روسیه سپری شد.

به گزارش پلاتو هنر، «لیزای بیچاره» که یک نمایش کار موزیکال است، با داستانی فولکلور و عاشقانه روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ در تالار وحدت روی صحنه رفت و جزو معدود آثار جشنواره بود که بروشور داشت و تماشاگران پیش از شروع اجرا می‌توانستند اطلاعاتی از داستان کار به دست بیاورند و اسامی گروه اجرایی را هم ببینند.

برای اجرای این نمایش تقریبا تمام ظرفیت تالار وحدت و بالکن‌هایش پر شد. ظاهرا اغلب تماشاگران این نمایش، تماشاگران تئاتر بودند و نکته جالب توجه اینکه در اجرای این نمایش برخلاف بسیاری از نمایش‌های جشنواره، هیچ کودکی در سالن دیده نشد. نمایش «لیزای بیچاره» در اجرای دوم میزبان سید جواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر، اصغر خلیلی، کارگردان حاضر در جشنواره و …جمعی از مهمانان روسی بود.

هرچند بالانویس این نمایش هم مانند همه نمایش‌های بخش بین‌الملل، گاهی دچار اختلال می‌شد ولی توضیحات بروشور، سادگی داستان کار و بازی خوب بازیگران نمایش که همگی به خواندن هم تسلط داشتند، سبب شد تماشاگران ایرانی به خوبی با کار ارتباط برقرار کنند و برای ساعاتی از تماشای این نمایش لذت ببرند.

نمایش «بی وطن» از برزیل

در همین روز تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش «بی وطن» از برزیل شد. این نمایش کاری درباره جنگ و مهاجرت بود که به صورت چند قطعه تک‌گویی روی صحنه رفت. کلام محور بودن این اثر نمایشی و اختلال خیلی زیادی که در پخش بالانویس آن وجود داشت، برقراری ارتباط با آن را قدری دچار مشکل می‌کرد. هر چند بیشتر صندلی‌های تالار اصلی برای اجرای این نمایش پر شد ولی همه تماشاگران تا پایان اجرا در سالن نماندند و بخشی از آنان در میانه اجرا سالن را ترک کردند.

تالار چهارسو هم با استقبال تماشاگرانی مواجه شد که برای تماشای نمایش «خواب‌هایم سراغ ترا می‌گیرند» نوشته و کار احسان جانمی به جشنواره آمدند. این نمایش به عنوان کاری از اصفهان روی صحنه رفت و داستان آن در دوران قاجار می‌گذشت.

حضور پرتعداد تماشاگران که بعضی از آنان روی زمین نشسته بودند و اینکه اغلب آنان ماسک بر چهره نداشتند و با در نظر گرفتن وضعیت تهویه سالن‌، از نکات قابل تامل بود.

منبع: ایسنا